معاون امور فرهنگی سازمان بسیج سازندگی کهگیلویه و بویراحمد گفت: از ظرفیت دهکده اقتصاد مقاومتی سازمان بسیج سازندگی استان برای آموزش سوادآموزان استفاده می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج، حجت الاسلام حرمتی معاون امور فرهنگی سازمان بسیج سازندگی کهگیلویه و بویراحمد در نشست هماهنگی تفاهمنامه بسیج سازندگی و نهضت سوادآموزی گفت: دهکده اقتصاد مقاومتی سازمان بسیج سازندگی سپاه فتح استان واقع در منطقه چنارستان بویراحمد دارای شرایط آموزشی با اولویت بومی، فرصتی برای ارائه مهارت‌ها به سوادآموزان است.
 
حرمتی افزود: روحانیون بسیج سازندگی مستقر در ۱۸ روستا و دهستان در پنج منطقه دیشموک، جاورده، ممبی، چین لوداب و زیلایی مارگون به سوادآموزان مهارت های لازم را ارائه می دهند.

او ادامه داد: بسیج سازندگی از طریق گروه‌ های مختلف بسیج در مناطق عشایری و روستایی افراد بی سواد را شناسایی و برای جذب به حوزه سوادآموزی معرفی می‌کند.
 
سید حمدالله خواهش نیک معاون سوادآموزی آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد هم در این جلسه گفت: حجم ابلاغی سوادآموزی استان در سال ۱۴۰۰ بیش از ۴ هزار و ۸۰۰ نفر در سه دوره است که بسیج سازندگی با توجه به گستردگی فعالیت در شناسایی و معرفی بیسوادان نقش اساسی برای جذب افراد بیسواد دارد.
 
خواهش نیک افزود: براساس تفاهمنامه بسیج سازندگی و نهضت سوادآموزی علاوه بر شناسایی بی‌سوادان گروه سنی ۱۰ تا ۴۹ سال از سوی بسیج سازندگی در نظارت و بازدید‌های دوره‌ای نیز بخشی از فعالیت‌ها انجام می‌شود.
 
او بیان کرد: دوره آموزشی توانمندسازی، تامین کتاب‌های درسی، نظارت فرآیندی بر فعالیت‌ های آموزشی کلاس‌ ها از تعهدات نهضت سوادآموزی در این تفاهمنامه است.
 
در این نشست تفاهم نامه همکاری بسیج سازندگی سپاه فتح و نهضت سوادآموزی آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد به امضا رسید.
انتهای پیام/س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.