مدیر شبکه بهداشت ودرمان شهرستان باشت گفت: بیش از ۱۰۰ تن از جمعیت بالای ۱۸ سال منطقه سخت گذر پیچاب این شهرستان علیه بیماری کرونا واکسینه شدند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج، آرش حسینی، مدیر شبکه بهداشت ودرمان شهرستان باشت گفت: ۱۳ روستا با جمعیتی بیش از ۴۲۰ تن جمعیت در منطقه سخت گذر پیچاب از توابع بخش مرکزی  شهرستان باشت قرار دارد که خدمات بهداشتی از سوی خانه بهداشت روستای خزیون به آن ها ارائه می شود.

حسینی افزود: جمعیت بالای ۱۸ سال روستاهای سخت گذر هم اکنون در برابر ویروس کرونا واکسینه شدند.

او اظهار داشت: با همکاری کارکنان مرکز بهداشت باشت و مرکز خدمات جامع سلامت شهدای چاه تلخ کار واکسیناسیون این جمعیت با عبور از مسیرهای سخت گذر و کوهستانی در مناطق انجام شد.

حسینی ادامه داد: این میزان واکسیناسیون به منظور حفظ سلامتی مردم، تیم پزشکی و بهداشتی با هدف پیشگیری از بیماری ها، و ارتقای سطح سلامت مردم و تزریق واکسن کرونا انجام شد.

فوزیه محمدپور مسئول مرکز خدمات جامع سلامت شهدای چاه تلخ باشت گفت: بیش از ۱۷۰ تن در مناطق محروم و سخت گذر پیچاب امروز(جمعه) از خدمات درمانی و بهداشتی رایگان بهره مند شدند.

محمدپور افزود: گروه های اعزامی متشکل از پزشک عمومی، پرستار، ماما، واکسیناتور کرونا، دارویار، کارشناس بیماری ها، بهداشتی و آموزشی در قالب ۲ تیم به ویزیت ، مداوا و تجویز دارو به بیماران دارای شرایط منطقه پرداختند.

او تصریح کرد: در این سفر یک روزه علاوه بر واکسیناسیون  افراد بالای ۱۸ سال، خدمات درمانی عمومی و تخصصی و اقلام بهداشتی به صورت رایگان در اختیار اهالی این روستا قرار گرفت.

محمدپور افزود: شرایط سخت کرونایی وسخت گذر بودن  این مناطق تاکنون  مانع  از خدمات رسانی همکاران بهداشت و درمان به  این منطقه نشده است.

در این سفر مردم از مشکلات جاده،آب ونداشتن ارتباط تلفنی هم درمنطقه کوهستانی و صعب العبور گلایه داشتند.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.