شفیعی گفت: از جمعیت ۸۴۹ هزار و ۲۲۹ نفری واجد شرایط در زنجان ۷۸۵ هزار و ۸۷ نفر کارت هوشمند ملی دریافت کرده‌اند.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان، شفیعی مدیرکل ثبت احوال استان زنجان به صدور کارت هوشمند ملی در استان زنجان اشاره کرد و گفت: تاکنون برای ۹۲.۴۵ درصد از جمعیت واجد شرایط در استان زنجان کارت هوشمند ملی صادر شده است.

او جمعیت واجد شرایط برای کارت هوشمند ملی را ۸۴۹ هزار و ۲۲۹ نفر اعلام کرد و افزود: تاکنون برای ۷۸۵ هزار و ۸۷ نفر کارت هوشمند ملی صادر شده است.

مدیرکل ثبت احوال استان زنجان بااشاره به اینکه بیش از ۸ درصد زنجانی‌ها برای کارت هوشمند ملی اقدام نکرده اند، گفت: درحال حاضر ۳۸ دفتر در استان زنجان فعال هستند.


شفیعی به صدور کارت ملی هوشمند اشاره کرد و ادامه داد: کارت ملی هوشمند با ارائه ۳ کاربرد اصلی شناسایی، تصدیق هویت و امضای دیجیتال این امکان را فراهم می‌کند تا بتوان از کارت به‌عنوان یک ابزار چندکاره استفاده کرد و از وقوع جرایم و سوءاستفاده هم جلوگیری می‌کند و سازمان ثبت‌احوال برای صدور کارت هوشمند ملی تاکنون موفق بوده است.

او گفت: تخصیص شماره ملی، صدور کارت شناسنامه ملی، ارائه شناسنامه‌های رایانه‌ای، آرشیو اسناد هویتی، صدور کارت شناسایی هوشمند از جمله خدمات مکان محور این اداره کل است که توسط همکاران این اداره به مردم ارائه می‌شود.

 

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.