وضعیت کرونا در سنندج وخیم است

رییس مرکز بهداشت سنندج گفت: وضعیت شهرستان از نظر بیماران مبتلا به کرونا بسیار وخیم بوده و در صورت عدم توجه به برخی مسائل با نبود تخت در بیمارستان‌های سنندج مواجه خواهیم شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج، جهانبخش یوسفی رییس مرکز بهداشت سنندج روز شنبه در گفتگو با خبرنگاران گفت: هم‌اکنون حدود ۲۹۰ نفر در بیمارستان‌ها بستری و تخت‌های آی سی یو در حال تکمیل شدن است.

او با بیان اینکه فقط شب گذشته ۲۶۷ نفر بیمار به اورژانس‌های تنفسی مراجعه کردند که ۴۷ نفر فقط در یک شب بستری شدند، از شهروندان خواست تا وضعیت از این بدتر نشده از حضور در مهمانی، هرگونه مراسم، خرید‌های غیر ضروری مخصوصا در فضا‌های بسته خودداری کرده و حتما به محض خروج از منزل از ماسک استفاده کنند.

رییس مرکز بهداشت سنندج با اشاره به اینکه، افراد بدون ماسک اگر در مواجهه با این ویروس جدید قرار بگیرند در عرض ۱۵ ثانیه مبتلا می‌شوند، افزود: هم اکنون خوشه‌های ابتلا در جمع‌های خانوادگی و دوستان است و خیلی از افراد بستری شده سابقه شرکت در مراسم و مهمانی‌ها را داشته و عده‌ای به دلیل عدم استفاده از ماسک مبتلا شده‌اند.

 یوسفی با تاکید بر اینکه تزریق واکسن به منزله عدم ابتلا نیست و حتما در هر شرایطی استفاده از ماسک ضروری است، گفت: در این شرایط بیش از هر زمان دیگری نیاز به هوشیاری و همدلی همه اقشار جامعه است و شهروندان هرگونه گلودرد، سرفه، آب ریزش بینی و بیحالی را جدی بگیرند.

در ۲۴ ساعت منتهی به ظهر روز جمعه ۱۵ مرداد ۲۸۴ بیمار جدید مبتلا به کرونا در کردستان شناسایی شد و در حال حاضر ۴۹۳ بیمار در مراکز درمانی بستری هستند که ۵۳ بیمار بدحال در بخش آی سی یو تحت مراقبت‌های ویژه قرار دارند.

کرونا از اسفند ۱۳۹۸ تا ظهر امروز در استان یک هزار و ۴۱۰ قربانی داشته است.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.