نشست صمیمانه سازمان تبلیغات اسلامی با اهالی رسانه پیرامون شیوه برگزاری مراسم عزاداری در محرم ۱۴۰۰ برگزار شد.


به گزارش خبرنگارحوزه قرآن و عترت  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، نشست صمیمانه رئیس سازمان تبلیغات اسلامی با خبرنگاران پیرامون شیوه برگزاری آیین عزاداری محرم 1400 در مجموعه سرچشمه برگزار شد.

صیادی روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی در ابتدا توضیحاتی در خصوص رعایت دستورالعمل های بهداشتی در هيئت ها توضیحاتی ارائه کرد و گفت: در جزئیات مراسم ما ورود نمی کنیم. این که فلان هیئت با کدام مداح برگزار می‌شود به سازمان تبلیغات ارتباطی ندارد، موضوع اصلی سازمان رعایت اصول کلی هیئات مثل شیوه نامه های بهداشتی است.

وی افزود: یک دوگانگی میان سلامت و هیئت در جامعه شکل گرفت. موضع اصلی سازمان تبلیغات در این شرایط مانند محرم سال گذشته این است که ما برای برگزاری هیئت با رعایت تمامی شیوه نامه ها همه کار می کنیم. اگر برنامه ستاد کرونا تعطیلی هیئت ها باشد قطعا سازمان تبلیغات هم این دستور را اجرا می کند. مشکل اینجاست که برخی رسانه های معاند از صحبت های رئیس سازمان تبلیغات اسلامی سو استفاده می کند و آن چه که هیچ ارتباطی با صحبت های رئیس سازمان ندارد را منتشر می کند و متاسفانه برخی رسانه های داخلی هم به آن دامن می‌زنند. مثلا می گویند رئیس سازمان تبلیغات گفته در هر شرایطی مراسم محرم برگزار می شود.

رضا صیادی در ادامه درخواستی از اهالی رسانه مطرح کرد و گفت: موضوع برپایی مراسم عزاداری سید الشهداء (ع) واقعا جناحی نیست. از رسانه‌ها می‌خواهم که بدون در نظر گرفتن جناح بندی‌ها تلاش کنیم که برای امام حسین (ع) کار کنیم. اینکه یک رسانه به دلیل مشکلی که با حجت الاسلام قمی رئیس سازمان تبلیغات دارد هیئت و مراسم عزاداری را در کرونا زیر سوال ببرد کار درستی نیست. بیاییم و فقط با هدف نشر فرهنگ حسینی تلاش کنیم.

در ادامه اهالی رسانه انتقادات خود را نسبت به عملکرد سازمان تبلیغات و برنامه ریزی‌ها مطرح کردند. حجت الاسلام و المسلمین قمی ریاست سازمان تبلیغات اسلامی در ادامه مراسم ضمن تقدیر از تلاش خبرنگاران و اهالی رسانه گفت: کار شما برای ارتقای آگاهی و احقاق حق است. شما با مصادیقی مثل شجاعت و صداقت نسبت دارید. اهالی رسانه در وسط جنگ با دشمن هستند.

حجت الاسلام و المسلمین قمی درباره برگزاری مراسم عزاداری در محرم گفت: محرم را مردم برگزار می‌کنند و تعظیم شعائر را خود مردم رقم زده اند و می‌زنند. ما به عنوان دستگاه حکومتی امکان حمایت فراوان نداریم. مردم ضوابط را بلد هستند و به اذعان مسئولان وزارت بهداشت فرهیختگی در خون مردم است و مراسم‌ها در محرم ۹۹ با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی برگزار شد.

وی افزود: اصلی‌ترین موضع ما در این محرم تعظیم شعائر است. ما می‌خواهیم فضا سازی صوتی و بصری داشته باشیم. ۱۳۵۰ فرهیخته را دعوت کردیم و از آن‌ها نظر خواهی کردیم جمع بندی شد. تلقیمان این است که گامی بیشتر نسبت به محرم گذشته داریم.

در این مراسم مدیر روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی وعده داد که از این به بعد شاهد افزایش و تسهیل روابط اهالی رسانه و این سازمان خواهیم بود.

 

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار