رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور گفت: تا پایان امسال ۳ هزار و ۵۰۰ آموزش فنی و حرفه‌ای در کشور استانداردسازی می‌شود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، علی اوسط هاشمی، رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور صبح امروز در جلسه شورای هماهنگی در اردبیل گفت: تا پایان امسال ۳ هزار و ۵۰۰ آموزش مهارتی در کشور استانداردسازی می‌شود که تاکنون ۲ هزار و ۵۰۰ مورد انجام شده است.

او با اشاره به اینکه استانداردسازی مهارت آموزشی از اولویت‌های اساسی سازمان است، افزود: در این زمینه برنامه‌ریزی منظم و اساسی انجام شده است.

رئیس سازمان فنی و حرفه‌ای کشور با اشاره به اینکه ۶۳۱ مرکز آموزشی در کشور اضافه شده است افزود: در حالی که این رقم در ۴۰ سال گذشته ۹۰ مرکز بود.

اوسط هاشمی افزود: تدوین سند توسعه اجتماعی یک اولویت اساسی که باید در استان‌ها مبنای کار قرار گیرد و در این زمینه در استان اردبیل نیز این امر عملی شود.

او با اشاره به اینکه باید متناسب با بازار کار آموزش مهارتی انجام شود افزود: در این زمینه سازمان فنی و حرفه‌ای در حوزه‌های مختلف برنامه‌های اساسی را تدوین کرده است.

معاون وزیر تعاون افزود: باید آسیب‌های اجتماعی با تدوین سند توسعه اجتماعی رصد شود چرا که آسیب‌های اجتماعی مخاطرات زیادی دارد و تحلیل جامعه را تحت تأثیر خود قرار می‌دهد.

هاشمی افزود: بنده با پرداخت یارانه‌ها به این شکل مخالف هستم و باید یارانه کار انجام شود و کارت اعتباری با هویت‌بخشی به جوانان صورت گیرد.

او افزود: استان اردبیل ظرفیت بسیار بالایی در بخش‌های گردشگری و صنعت دارد که نیاز است در این زمینه از ظرفیت سازمان فنی و حرفه‌ای برای آموزش نیرو‌های تخصصی در این حوزه‌ها استفاده شود.

ارژنگ عزیزی، معاون استاندار اردبیل نیز با اشاره به اینکه در حوزه کشاورزی صنعت و گردشگری باید آموزش‌های تخصصی برای نیرو‌های این حوزه انجام شود افزود: از سازمان فنی و حرفه‌ای برای استان اردبیل انتظار داریم در این زمینه اقدامات اساسی انجام دهد.

او با اشاره به راه‌اندازی بزرگترین مجتمع باغات و گلخانه در دشت مغان افزود: این مراکز نیازمند نیرو‌های تخصصی و کاردان است که انتظار می‌رود سازمان فنی حرفه‌ای زمینه آموزش‌های تخصصی برای این امر را فراهم کند.

عزیزی خواستار ارائه آموزش‌های نوین و تخصصی در حوزه شیر آلات و لاستیک و صنایع مختلف با توجه به ظرفیت استان شد.

امامی، مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان اردبیل با اشاره به اینکه سال گذشته ۳ میلیون ساعت دوره آموزشی در استان انجام شده است افزود: در این زمینه برای ۹۹ هزار نفر آزمون مهارتی نیز برگزار شده است.

او از برگزاری مسابقات ملی مهارت خبر داد و گفت: در حوزه‌های مختلف کشاورزی صنعت و گردشگری برنامه‌های آموزشی مبنای کار قرار گرفته است.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.