مارشال عبدالرشید دوستم امروز در دیدار با اشرف غنی،رئیس جمهور پیشنهاد اعلام وضعیت نظامی در کشور کرد.

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، مارشال عبدالرشید دوستم، رهبر حزب جنبش ملی روز شنبه، شانزدهم اسد، با محمداشرف غنی، رییس جمهور کشور دیدار کرد.

احسان نیرو، سخنگوی حزب جنبش، گفت: مارشال دوستم در این دیدار به رییس جمهور غنی پیشنهاد کرده است که دولت باید وضعیت نظامی در کشور اعلام کند.

اعلام وضعیت نظامی در کشور بخشی از طرح امنیتی مارشال دوستم است که به گفته نیرو، از سوی رییس جمهور غنی رد نشده است.

احسان نیرو می‌گوید که مارشال دوستم پیشنهاد کرده است که یک نشست بزرگ در یکی از قطعات کماندو با حضور رهبران سیاسی برگزار شود و در آن وضعیت نظامی در کشور اعلام شود.

او احتمال داد که در دو روز آینده ممکن است که این طرح به صورت رسمی اجرایی شود.

سخنگوی حزب جنبش گفت که رسیدگی به وضعیت عمومی کشور، ولایت‌های شمالی و شمال‌شرق کشور از محور‌های گفت‌وگوی مارشال عبدالرشید دوستم با رییس جمهور غنی بوده است.

احسان نیرو تصریح کرد که مارشال دوستم پیشنهاد کرده است که جلسه فوق‌العاده امنیتی برگزار شود که از سوی رییس جمهور پذیرفته شده است.

نیرو افزود که امنیت شهر کابل و کمربندی‌های آن، میدان هوایی بین‌المللی حامد کرزی، ایجاد قوه منظم در شمال کشور و نظارت از وضعیت شهر کابل توسط امنیت ملی از دیگر محور‌های طرح امنیتی مارشال دوستم است.

مارشال دوستم با توجه به وضعیت امنیتی شهر شبرغان به رییس جمهور پیشنهاد کرده است که ۵۰۰ نیروی قطعه خاص را به جوزجان اعزام کند که از سوی رییس جمهور غنی پذیرفته شده است.

 سخنگوی حزب جنبش می‌گوید که تمامی طرح‌ها و پیشنهاد مارشال دوستم از سوی رییس جمهور غنی پذیرفته شده است.

به گفته سخنگوی حزب جنبش، مارشال دوستم در پایان به رییس جمهور غنی گفته است که به او «اعتماد» کند؛ زیرا یک فرد وطن‌دوست است.

تاکنون ارگ ریاست جمهوری به صورت رسمی در این باره چیزی نگفته است.

نشستی در کاخ سپیدار روز جمعه با حضور رهبران سیاسی از جمله مارشال عبدالرشید دوستم برگزار شده بود. در این نشست نیز روزی وضعیت امنیتی کشور و روند صلح بحث شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار