برخی اعضای شورای امنیت از ادعا‌های انگلیس علیه ایران حمایت نکرده و تحقیقات بیشتر درباره این مسئله را خواستار شدند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از راشاتودی، یک منبع در سازمان ملل اظهار داشت که برخی از اعضای شورای امنیت از اتهامات شرکای غربی خود در مورد حمله اخیر به نفتکش صهیونیستی مرسر استریت در سواحل عمان اظهار نگرانی کرده  و می‌گویند که این مسئله نیازمند تحقیقات بیشتری است.

این منبع آگاه همچنین گفت که برخی از اعضای شورا آمادگی ندارند که بدون تحقیقات کامل، از  ادعا‌های انگلیس علیه ایران در جلسه روز جمعه حمایت کنند.

او در ادامه افزود: «بدیهی است که همه اعضای شورای امنیت سازمان ملل حاضر نیستند از اتهامات شرکای غربی خود در حالی که هنوز هیچ تحقیقات مستقل و بی طرف بین المللی  ارائه نشده است، حمایت کنند.»

روز گذشته، نماینده انگلیس در نشست شورای امنیت در ادامه اتهام‌زنی‌ها به ایران مدعی شد: «ایران مسئول حمله به نفتکش مرسر استریت است. فعالیت‌ها و اقدامات ایران تهدیدی برای صلح و امنیت بین‌المللی است.»

جمعه گذشته نفتکش رژیم صهیونیستی با نام «مرسر استریت» در دریای عمان مورد حمله قرار گرفت. پس از آن اتهامات بی‌اساسی بدون ارائه شواهد درباره کشورمان مطرح شد.

در پی حمله به این نفتکش یک کاپیتان رومانیایی و خدمه انگلیسی آن کشته شدند. ساعاتی پس از این حادثه ، نفتالی بنت ، نخست وزیر رژیم صهیونیستی مدعی شد ایران در پشت صحنه این حمله حضور داشته است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۶ ۲۵ آبان ۱۴۰۱
هیچ غلطی نمی توانید بکنید. با پررویی تمام اعلام می کنید دانشمندان ما را در کشور خودمان ترور می کنید بعد حالا ما یک کشتی شما را در آب های کشور خودمان زده ایم در شورای ضد امنیت بین الملل علیه ما تشکیل جلسه می دهید؟
ما همه آماده اعزام به سوریه و حمله به اسرائیل هستیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۱۴ ۱۷ مرداد ۱۴۰۰
تشت رسوایی انگلیسی ها از بام افتاده و می خواهند گند کاری شان را ماله بکشند.
Iran (Islamic Republic of)
عمار
۲۲:۳۶ ۱۶ مرداد ۱۴۰۰
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ
فَکَأَیِّنْ مِنْ قَرْیَةٍ أَهْلَکْنَاهَا وَهِیَ ظَالِمَةٌ فَهِیَ خَاوِیَةٌ عَلَىٰ عُرُوشِهَا وَبِئْرٍ مُعَطَّلَةٍ وَقَصْرٍ مَشِیدٍ
پس چه بسیار شهر و دیاری که ما اهلش را در آن حال که به ظلم و ستم مشغول بودند به خاک هلاک نشاندیم و اینک آن شهر‌ها از بنیاد ویران است و چه چاه و قنات‌های آب که معطل بماند و چه قصر‌های عالی بی‌صاحب گشت. راست گفت خداوند یگانه بلند مرتبه و عظیم جل جلاله .
والسلام و صلوات التماس دعا .
آخرین اخبار