دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا ویروس در خراسان جنوبی گفت: فردا محموله جدید واکسن کرونا وارد استان می‌شود.

شریف زاده دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا ویروس در خراسان جنوبی در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، گفت: امروز در مرکز استان تنها واکسن آسترازنکا برای تزریق به گروه‌های هدف موجود بوده است.

او با اشاره به این که فردا صبح محموله جدید واکسن کرونا وارد استان می‌شود افزود: این محموله شامل ۳۶ هزار ۸۰۰ دُز واکسن سینوفارم و ۱۰ هزار دُز واکسن آسترازنکا است.

شریف زاده با اشاره به این که امروز تعداد بیماران تنفسی بستری در بیمارستان‌ها به ۳۵۱ نفر رسیده است اظهار کرد: امروز رکورد تعداد بیماران تنفسی بستری در بیمارستان‌ها شکسته شده که بالاترین رکورد مربوط به ۵ اردیبهشت ماه امسال بوده است.

دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا ویروس در خراسان جنوبی تصریح کرد: امروز تعداد موارد کرونا مثبت از مرز ۴۵۰ نفر گذشت که این نشان دهنده وضعیت خطرناک کرونا در استان است.

او ادامه داد: از مجموع ۳۵۱ بیمار بستری در بیمارستان‌ها ۲۰۰ نفر بیماران کرونا مثبت هستند که بیشتر بیماران در بیمارستان‌های بیرجند، قاین، طبس و نهبندان بستری هستند.

شریف زاده با اشاره به این که به نسبت پیک چهارم موارد فوتی کمتر است بیان کرد: کمتر شدن فوتی‌های کرونایی به دلیل واکسیناسیون گروه‌های پر خطر جامعه است.

دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا ویروس در خراسان جنوبی با اشاره به این واکسیناسیون فرهنگیان قبل از مهر ماه به پایان می‌رسد گفت: امروز در مرکز تجمیعی واکسیناسیون فرهنگیان واکسن آسترازنکا به علت این که فاصله تزریق نوبت اول با دوم آن ۳ ماه است تزریق نشد.

انتهای پیام/ س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.