برگزاری مراسم‌های عزاداری محرم با رعایت شیوه نامه های بهداشتی

نماینده ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خرم آباد گفت: هیات‌های مذهبی آیین‌های عزاداری ماه محرم را باید با رعایت شیوه نامه های بهداشتی برگزار کنند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از خرم آباد،حجت الاسلام و المسلمین سید احمدرضا شاهرخی،نماینده ولی فقیه در لرستان  در گردهمایی «نسل حسینی» ویژه هیئات مذهبی و مداحان لرستان با بیان اینکه یکی از امتیازات ما همین برخورداری از محرم و عاشورا است، اظهار داشت: محرم ماه پیوند زدن دل‌ها به حسین بن علی (ع) و خاندان رسول گرامی اسلام است.

وی با بیان اینکه اکنون ما تجربه سال گذشته را داریم و شنیدید که رهبر معظم انقلاب به چه میزان بر رعایت اصول و پروتکل‌های بهداشتی و زدن ماسک تاکید کردند، تصریح کرد: هرکس عشق و معرفتش نسبت به امام حسین (ع) بیشتر است باید رعایت شیوه نامه ها از سوی او نیز بیشتر باشد و در این راستا آنچه از طریق سازمان تبلیغات اسلامی و ستاد کرونا اعلام می‌شود باید از سوی هیئتی‌ها رعایت شود.

امام جمعه خرم آباد گفت: استان ما و عزاداری مردم ما در کشور و در خارج از کشور شناخته شده و الگو و نمونه است پس باید شکل سنتی عزاداری در محرم به گونه‌ای باشد که مورد رضایت صاحب الامر (عج) قرار بگیرد.

وی اظهار داشت: امام حسین (ع) شهید امر به معروف و نهی از منکر بودند که در راه ارزش‌ها جان فشانی کردند، پس عزاداری‌های محرم باید به سبک و سیاقی باشد که مردم را به خدا نزدیک کند.

حجت الاسلام و المسلمین شاهرخی ادامه داد: اینکه عزای سیدالشهدا را از جامعه منتفی کنیم شبیه این است که تغذیه جسمانی یک انسان را به کلی از او بگیریم، تغذیه روح و جسم با هم است و عزای حسین بن علی (ع) غذای روح عاشقان سیدالشهدا است.

وی افزود: در جنگ تحمیلی و در زیر آن فشار‌های دشمن غذای روح جوانان ما عزای سیدالشهدا بود و با همین معنویت توانستیم بر دشمن غلبه کنیم.
مدیرکل تبلیغات اسلامی لرستان نیز در این همایش با تاکید بر اینکه محرم امسال هیچ هیئت، روضه و جایگاهی تعطیل نخواهد بود، گفت: مراسمات محرم با رعایت شیوه نامه های بهداشتی برگزار می‌شود.

حجت الاسلام مهدی قدرتی گفت: امسال با ۲ هزار و ۵۰۰هیئت مذهبی در سطح استان و ۶۰۰ نفر از مبلغان به استقبال برنامه‌های ماه محرم می‌رویم.

وی تصریح کرد: مراسم چاوش خوانی امشب و فردا شب در استان برگزار می‌شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی لرستان با تاکید بر اینکه یکی از برنامه‌های خوب و جدید امسال، کارگاه‌های تخصصی و محتوایی است که برگزار شده است؛ افزود: سیاه پوشی همه استان از جایگاه‌های ثابت تا متحرک و میدان‌ها و معابر و خودرو‌ها و… انجام شده و در دستور کار است.

حجت الاسلام قدرتی با اشاره به اینکه امسال هیچ هیئتی تعطیل نیست، هیچ روضه و جایگاهی تعطیل نخواهد بود و مراسمات برگزار می‌شود، ادامه داد: امسال برنامه‌های مربوط به هیئت‌های زنجیر زنی و طبل و سنج را نیز خواهیم داشت و البته دسته‌روی‌ها محله‌ای است و نباید از محله خود بیرون برویم.

وی با بیان اینکه امسال تجمع نخواهیم داشت و فاصله گذاری‌ها باید بهتر برگزار شود، تصریح کرد: قول داده‌ایم هیئتی‌های ما شیوه نامه ها را رعایت می‌کنند و نسبت به سلامتی مردم حساس هستند؛ لذا همه باید از ماسک استفاده کنند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی لرستان افزود: سال گذشته مراسمات مسقف برگزار نشد، اما امسال در فضای باز با یک سوم جمعیت و در فضای بسته با یک چهارم جمعیت مراسمات برگزار می‌شود.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.