در چهار ماهه نخست امسال صادرات از گمرکات استان اصفهان، ۸۸ درصد افزایش داشته است.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، رسول کوهستانی پزوه مدیرکل گمرکات استان اصفهان، میزان صادرات امسال از گمرک اصفهان را ۷۴۰ هزار و ۷۰۳ تن کالا به ارزش ۴۳۰ میلیون و ۹۶۵ هزار دلار اعلام کرد و گفت: این میزان در مقایسه با سال گذشته از نظر وزنی ۴۱ درصد و از لحاظ ارزش ۸۸ درصد افزایش داشته است.

او با اشاره به اینکه شیوع کرونا باعث تعطیلی گمرکات استان نشده افزود: در این مدت کارکنان گمرکات استان به صورت شیفت بندی و با رعایت دستور العمل‌های بهداشتی به خدمت رسانی به واحد تولیدی، صادرکنندگان و بازرگانان مشغول بوده اند.

مدیرکل گمرکات استان اصفهان بیان کرد: تمام درخواست‌های ارزیابی در محل واحد‌های تولیدی استان اصفهان مورد موافقت واقع شده و ارزیابان و کارشناسان گمرکات استان در محل واحد تولیدی و حتی در خارج از وقت اداری تشریفات صادرات را انجام داده اند.

کوهستانی پزوه اقلام صادراتی از گمرکات استان اصفهان را ۴۱۷ نوع کالا اعلام کرد و عنوان کرد: عمده محصولات صادراتی امسال چدن آهن و فولاد با ۲۴۴ میلیون دلار و با ۵۷ درصد، محصولات پتروشیمی با ۷۱ میلیون دلار با ۱۶ درصد، فرش ماشینی و دستباف ۲۹ میلیون دلار با سهم ۷ درصدی و محصولات صنایع شیمیایی ۱۴ میلیون دلار با سهم ۳ درصد به خود اختصاص داده اند.

او کشور‌های هدف صادرات گمرکات استان اصفهان را عراق، افغانستان، پاکستان، ترکیه و ارمنستان بیان کرد و افزود: صادرات به عراق ۱۸۲ میلیون دلار، افغانستان ۶۳ میلیون دلار، پاکستان ۶۱ میلیون دلار، ترکیه ۱۶ میلیون دلار و ارمنستان ۱۴ میلیون دلار بوده است.

انتهای پیام/ص

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار