استاندار گیلان گفت: مراسم عزاداری محرم امسال با دستورالعمل‌های ابلاغی وزارت بهداشت و درمان و با نظارت اداره کل تبلیغات اسلامی برگزار می‌شود.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، ارسلان زارع، استاندار گیلان در نود و دومین نشست اعضای ستاد مدیریت و مقابله با کرونای گیلان با تاکید بر برپایی مراسم محرم طبق مصوبات ابلاغی ستاد ملی مدیریت و مقابله با کرونا و با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی گفت: عزاداری‌ها با رعایت فاصله گذاری، حضور تعداد محدود شرکت کننده در فضای باز و همچنین با اولویت زدن‌ماسک برگزار می‌شود.

او از تصویب اجرای طرح جامع محدودیت سازی برای کنترل بیش از پیش شیوع ویروس کرونا هم خبر داد.

استاندار گیلان در ادامه بر استفاده از ظرفیت کارگروه‌ها برای توسعه فرهنگ رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی و نظارت بیشتر در اجرای درست مصوبات ستاد ملی و استانی مدیریت و مقابله با کرونا تاکید کرد و افزود: با توجه به اهمیت سلامت عمومی جامعه و مردم، محدودیت‌ها باید هوشمندانه اجرا شود و از طرفی بر نحوه اجرای مصوبات و محدودیت‌ها نیز باید به خوبی و با قاطعیت نظارت شود.

ارسلان زارع در نشست امروز با انتقاد از عملکرد نظارتی اداره کل صنعت، معدن و تجارت و دانشگاه علوم پزشکی گیلان، بر اجرای مصوبات ستاد، به مدیران این دو دستگاه تذکر شفاهی داد و گفت: امیدوارم تذکر شفاهی امروز در جلسه آینده ستاد مدیریت و مقابله با کرونا استان به توبیخ کتبی منجر نشود.

او استفاده از ظرفیت مناسب نیرو‌های جهادی و بسیج را در در گذر از موج پنجم شیوع ویروس کرونا به ویژه برای افزایش روحیه اجتماعی بسیار مفید و تاثیرگذار عنوان کرد.

استاندار گیلان همچنین با اشاره به هفدهم مرداد، سالروز شهادت خبرنگار شهید محمود صارمی و روز خبرنگار، ضمن قدردانی از تلاش اهالی رسانه در عرصه‌های گوناگون به ویژه در شرایط شیوع کرونا افزود: اهالی رسانه و خبرنگاران تلاشگر و دلسوز همواره در ایفای وظایف خطیر خود به خصوص در حوزه اطلاع رسانی و آگاهی بخشی به عنوان یکی از عوامل موثر در مقابله با بیماری کرونا تلاش‌های ارزنده‌ای داشته و دارند.

محمود قاسم نژاد، جانشین رئیس ستاد مدیریت و مقابله با کرونا گیلان نیز بر نظارت و کنترل بیشتر دستگاه‌های متولی در اجرای مصوبات و مقررات به منظور پیشگیری از شیوع بیشتر بیماری کرونا تاکید کرد.

دکتر سالاری، رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان هم در این نشست با اشاره به بستری شدن هزار و ٧۵۴ بیمار کرونایی در مراکز درمانی استان گفت: از این تعداد ۱۸۳ بیمار در بخش مراقبت‌های ویژه بستری اند و حال ۷۶ بیمار هم وخیم گزارش شده است.

سرهنگ حبیبی، جانشین فرمانده سپاه قدس گیلان در ستاد تخصصی بسیج اقشار و و متخصصان هم تصریح کرد: با آغاز واکسیناسیون قشر‌های مختلف در استان، ۵۲۰ نفر از نیرو‌های بسیجی داوطلب دانش آموخته رشته پیراپزشکی و از امروز هم ۱۰ گروه جهادی شامل نیرو‌های داوطلب بسیجی، برای کمک به کادر بهداشت و درمان و خدمت رسانی در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی همکاری می‌کنند.

در این نشست همچنین برخی مشکلات بخش تولید و توزیع اکسیژن مورد نیاز مراکز درمانی استان مطرح و برای رفع این مشکلات راهکار‌های مختلف بررسی و ارائه شد.

 

انتهای پیام/م.‌ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.