بازیکن تیم ملی کاراته کشورمان درباره کسب مدال طلای المپیک توکیو و مصدومیتش توضیحاتی را بیان کرد.

به گزارش خبرنگار  گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان،  سجاد گنج زاده، ملی پوش کاراته کشورمان که مدال طلای المپیک توکیو را به دست آورد، اظهار داشت: مدالم را به مردم ایران، جامعه کاراته، دوست عزیزم بهمن عسگری و خانواده ام که از من حمایت کردند، تقدیم می‌کنم و خوشحالم که توانستم دل آن‌ها را برای لحظه‌ای شاد کنم. 

گنج زاده در ادامه گفت: از تمام حریفانم شناخت خوبی داشتم. البته با برخی از آن‌ها مسابقه نداده بودم، اما فیلم مسابقات شان را دیده بودم. همیشه فیلم بازی حریفان را می‌بینم و در حین مسابقات می‌توانم کوچک‌ترین حرکت آن‌ها را تشخیص دهم. در طول مسابقات به احساس خودم تکیه کردم که به من خیلی کمک کرد و باعث شد یک قدم از حریفانم جلوتر باشم و هر لحظه که نیاز داشتم، امتیاز گرفتم. 

او درباره تنها باخت خود در المپیک توکیو گفت: مقابل حریف دوم، ۲ بار حمله کردم که با امتیاز همراه نشد. با این حال به خاطر شرایط جدول، نیاز به برد نداشتم و با باخت مشکلی پیش نمی‌آمد. 

ملی پوش کاراته کشورمان گفت: حریف کروات من بسیار خوب و فنی بود. با حریف دوم که از کانادا بود، یک بار بازی کرده بودم که او من را شکست داد. البته در آن مقطع به خاطر مصدومیت و خستگی شرایط خوبی نداشتم. حریف آمریکایی هم مدال‌های جهانی زیادی دارد و او هم در ۲ بازی آخر من را برده بود. 

گنج زاده افزود: در مسابقات آخر شرایط خوبی نداشتم، زیرا خسته و مصدوم بودم. دنبال این بودم که زودتر مسابقات تمام شود. شیوع ویروس کرونا باعث شد وقفه‌ای ایجاد شود و پس از آن با استراحت و تمرین مناسب با انگیزه‌تر شدم. 

او در خصوص مصدومیت هایش گفت: چهارشنبه قبل از اعزام به المپیک در تمرین با پورشیب مصدوم شدم و دستم دچار شکستگی شد. انگشت پایم هم یک ماه و نیم پیش شکست و بینی ام هم آسیب دیده بود. دستم درد زیادی داشت و در بازی اول هم بازیکن حریف به آن ضربه زد. 

ملی پوش کاراته کشورمان درباره ضربه‌ای که در دیدار فینال المپیک توکیو به سرش اصابت کرد و باعث بیهوشی او شد گفت: در ورزش‌های رزمی چنین اتفاقاتی رخ می‌دهد. ورزشکار باید این مسائل را کنترل کند. اگر ضربه سنگین باشد، داور فیلم را چک می‌کند و به بازیکنان اخطار می‌دهد. ضربه بازیکن عربستانی به فکم اصابت کرد. وقتی به سر و صورت ضربه وارد می‌شود، ورزشکار برای مدت کوتاهی دچار فراموشی می‌شود. وقتی به هوش آمدم، از هروی پرسیدم چه اتفاقی افتاد که گفت خدا را شکر بازی را بردی.

او افزود: باید دست تک تک بازیکنان تیم ملی را ببوسم. ذبیح الله پورشیب و بهمن عسگری خیلی برای من زحمت کشیدند. عسگری شانس اول و آخر کسب طلای المپیک بود و فکر می‌کنم ۷، ۸ بار قهرمان المپیک توکیو را برده بود. اگر مشکل پزشکی رخ نمی‌داد، او می‌توانست برای کشورمان مدال بگیرد. عسگری بازیکن بااخلاقی است و در توکیو مربیان و بازیکنان دیگر کشور‌ها از ما سراغ او را گرفتند و بابت اتفاقی که برای او رخ داد، ناراحت بودند. جای او در توکیو واقعا خالی بود.


بیشتر بخوانید


گنج زاده گفت: خوشحالم نماینده خوبی برای کشورم در المپیک بودم. هر بازیکن دیگری به المپیک می‌آمد، با تمام وجود و برای کسب مدال بازی می‌کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۰
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
...
۱۱:۰۴ ۱۷ مرداد ۱۴۰۰
اقای گنج زاده تو همه جا بهترین نماینده ایران بودی و هستی
تو افتخار کاراته ای
انشالله موفق باشی همیشه
Iran (Islamic Republic of)
بینام
۱۵:۱۳ ۱۸ مرداد ۱۴۰۰
دوست عزیز کدوم افتخار؟ خودش رو بیهوش کرد وبه موش مردگی زد تا طلا بگیره همه میدونیم که نماینده عربستان یه سرو گردن بالا تر بود طلا حق اون بود نه گنج زاده طلای کثیف همراه با تحقیر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۴ ۱۷ مرداد ۱۴۰۰
شانس یا پیامد یا هرچی. خدایا یه دونه از این چیزها به من هم بده.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۴ ۱۷ مرداد ۱۴۰۰
نقره هم میگرفتی عالی بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۴ ۱۷ مرداد ۱۴۰۰
اگر خودش را به بیهوشی نزده بود یه باخت سنگین میاورد ،اصلا حقش نبود.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۹ ۱۷ مرداد ۱۴۰۰
دستتان درد نکند . و مبارک باشد .. ولی عربستان اینجا هم خوی وهابیت خود را نشان داد...... این عربستانی احتمالا در کشورش تشویق خواهد شد .. دست ندر کاران مواظب باشد ..که به وحشیگری حتی بخاطر پول .. روی خوش نشان ندهند .. عربستان را مراقب باشید .. انها میکشند و پول میدهند ..یان وحشی نباید در جای دیگر تشویق شود و عربستان هم باید او را تنبیه کند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۷ ۱۷ مرداد ۱۴۰۰
کاش دوم میشد ولی به دست عربستانی بیهوش نمیشد......خیلی ضایع شدیم
Iran (Islamic Republic of)
علیرضا
۰۷:۳۳ ۱۷ مرداد ۱۴۰۰
آره به موقع غش کردی! در حالیکه حق عربستانی بود قهرمان بشه
Iran (Islamic Republic of)
پیمان اشراقی
۰۶:۵۳ ۱۷ مرداد ۱۴۰۰
سلام ،

تیم کاراته ی ما بازی خوبی داشت .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۵۹ ۱۷ مرداد ۱۴۰۰
سلامت و موفق باشی ای قهرمانی که در ایام کرونا، به فکر محرومین کشورت بودی.
آخرین اخبار