معاون خدمات شهری شهردار اصفهان گفت: همزمان با فرارسیدن ماه محرم و سالروز شهادت سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) شهر اصفهان حال و هوای محرم به خود خواهد گرفت.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، حسین امیری معاون خدمات شهری شهردار اصفهان با اشاره به اقدامات شهرداری اصفهان به منظور استقبال از ایام محرم گفت:امسال نیز شهرداری اصفهان همچون سال‌های گذشته در سیاهپوش کردن شهر اهتمام داشته و تلاش خواهد کرد رنگ و بوی محرم و عزای حسینی در سطح شهر گسترش یابد.

او با بیان اینکه محرم امسال برگزاری مجالس عزاداری بر اساس دستورالعمل‌های ابلاغ شده از سوی ستاد کرونا انجام خواهد شد، افزود: شهرداری اصفهان همچون سال‌های گذشته اقدامات لازم برای سیاهپوش کردن شهر و همکاری با سازمان تبلیغات اسلامی و هیئت‌های مذهبی شهر در قالب دستورالعمل‌های ابلاغی ستاد کرونا را در دستور کار خود قرار داده است.

معاون خدمات شهری شهردار اصفهان تصریح کرد: شهروندان می‌توانند در صورت تمایل با سازمان زیباسازی و معاونت خدمات شهری همکاری و در سیاهپوشی شهر مشارکت کنند.

او در خصوص فضاسازی شهر با موضوع محرم، گفت: اجرای طرح‌های فرهنگی و تبلیغات محیطی، سیاهپوش کردن سطح شهر، نصب المان‌های موضوعی، نصب پرچم مشکی بخشی از اقدامات شهرداری اصفهان در پاسداشت و بزرگداشت شهادت سرور شهیدان حضرت امام حسین (ع) است که با همکاری مناطق پانزده‌گانه و سازمان زیباسازی شهرداری اصفهان اجرایی خواهد شد.

امیری در مورد تمهیدات سازمان آتش‌نشانی برای ایام محرم اظهار کرد: سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری با توجه به آغاز محرم و مراسم عزاداری حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و به منظور ایمن سازی محیط برای عزاداران حسینی در هیئت‌ها و تکایا، اقدامات لازم را اجرایی کرده است.

معاون خدمات شهری شهردار اصفهان با بیان اینکه کلیه ایستگاه‌های سازمان آتش‌نشانی در این ایام در حالت آماده‌باش کامل هستند، اظهار کرد: اکیپ‌های عملیاتی این سازمان در نقاط حادثه‌خیز و کانون تجمع عزاداران حسینی مستقر شده و در صورت نیاز به خدمات‌رسانی خواهند پرداخت.

اوادامه داد: پیرو هماهنگی‌های صورت گرفته و دستورالعمل ارائه شده به سازمان آتش‌نشانی هیئت‌هایی که نیاز به کپسول آتش‌نشانی دارند می‌توانند با مراجعه به سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی، کپسول را به صورت امانی دریافت کنند.

امیری گفت: امسال به دلیل انتشار ویروس کرونا مجوز برپایی ایستگاه‌های صلواتی و پذیرایی از عزاداران در شهر صادر نمی‌شود و به جای آن ایستگاه‌های نما و نوا برپا خواهد شد و شهروندان می‌توانند از طریق میز خدمت نسبت به دریافت مجوز اقدام کنند.

او تاکید کرد: یکی از اقدامات و تسهیلاتی که شهرداری برای شهروندان در این زمینه قرار داده، فعال کردن میز خدمت الکترونیکی به نشانی My.isfahan.ir است که افراد با مراجعه به آن و به صورت الکترونیکی و در چارچوب مقررات درخواست خود را در خصوص مجوز نصب داربست و ایستگاه‌های نما و نوا اعلام کرده و پس از بررسی مجوز صادر می‌شود و نتیجه آن به فرد متقاضی اعلام می‌شود.


منبع:ایمنا

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار