به گزارش خبرنگار حوزه دنیای ارتباطات گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، این روزها باتوجه به شیوع گسترده ویروس کرونا در سطح جامعه، بسیاری از کسب و کارها به صورت آنلاین فعالیت میکنند و توصیه میشود که هموطنان از خریدهای حضوری تا حدامکان جلوگیری کنند. در همین راستا با یکی از شرکتهای خرید اینترنتی به گفتوگو نشستیم تا درباره افزایش یا کاهش استقبال مردم از این نوع خریدها توضیحاتی دهد.
در همین راستا امیرحسن موسوی مدیر روابط عمومی دیجی کالا در گفتوگو با باشگاه خبرنگاران جوان در پاسخ به سوالی مبنی بر میزان فروشهای اینترنتی این شرکت با توجه به تعطیلات و همچنین شیوع گسترده کرونا اظهار کرد: بدون شک شیوع ویروس کرونا بر روی آوردن کاربران به خرید آنلاین تاثیرگذار بوده و آمارهای سال ۹۹ در مقایسه با سالهای گذشته نشان دهنده رشد سهم اقتصاد دیجیتال از اقتصاد کشور بوده و در همین راستا متوسط سالانه فروش دیجیکالا در هشت سال گذشته نیز رشد داشته است.
مدیر روابط عمومی دیجی کالا افزود: در سال ۹۹ در مقایسه با سال ۹۸ نیز در ارزش خالص کالای فروخته شده شاهد رشد محسوسی بودهایم و این شرایط در روزهایی که با پیکهای مختلف کرونا روبرو بوده ایم و نیز با برگزاری جشنوارههای بزرگ، به بیشینه خود رسیده است.
او در پاسخ به این سوال که آیا استقبال مردم از خرید اینترنتی بیشتر شده گفت: از ابتدای شیوع کرونا هر زمانی که ما با محدودیتهای کرونایی در پیکهای مختلف مواجه شدیم کاربران به فراخور محدودیت در رفتوآمد و خرید، سعی کردهاند که نیازها و کالاهای روزانه خود را از پلتفرمهای آنلاین برطرف کنند و بعضی از خریدهایشان را از این مسیر انجام میدهند. ما هم متناسب با تنوع و گستردگی کالاهایی که دارد و همینطور امکان تحویل سفارش در مقصد دلخواه کاربر، فرصت خوبی را برای کاربران فراهم کردهایم که متناسب با شرایط پیش آمده در مسیری درست، سلامت و ایمن مایحتاج خود را برطرف کنند.
موسوی ادامه داد: در مورد استقبال از خرید اینترنتی میتوان به آمارهای مربوط به جستجوی کالاهای مورد نیاز در دیجیکالا اشاره کرد و همانطور که در گزارش سال ۹۹ یعنی سالی که به شدت با روزهای وخیم شیوع کرونا گره خورده نشان میدهد جستجوی ماسک تنفسی در سایت ما رتبه سوم را از میان کالاها به خود اختصاص داده است. این یعنی فارغ از آنکه جستجوی کاربران به خرید منجر شود یا خیر، اقبال مردم به خرید اینترنتی به شدت بالا رفته است.
مدیر روابط عمومی دیجی کالا در پاسخ به این سوال که در حال حاضر بیشتر خریدها در چه حوزهای است گفت: ما کار خود را به عنوان مرجع خرید محصولات الکترونیک آغاز کردیم و در طول ۱۴ سال فعالیت خود همواره کالاهای الکترونیک از اقبال گستردهای از سوی کاربران برخوردار بوده است. به صورت کلی خریدهای مردم در طول سی روز گذشته مربوط به خانه، آشپرخانه و محصولات پروتئینی و محصولات الکترونیکی بوده است.
او گفت: بر اساس گزارش سال ۹۹ بیشترین کالاهایی که از نظر تعدادی بیشترین خرید را داشتهاند به ترتیب شامل این موارد میشوند: پایه نگهدارنده گوشی و تبلت و شارژر موبایل، دستکش یکبار مصرف، ماسک و کتاب بوده است. همچنین نکته جالب توجه کالایی هستند که کاربران مشتاق موجود شدن دوباره آنها هستند، ماسک و روغن دو قلم کالایی هستند که کاربران با فعال کردن «موجود شد به من اطلاع بده» استقبال خود را برای خرید آنها نشان دادهاند.
بیشتر بخوانید
موسوی در پاسخ به این سوال که برای اینکه مردم بیشتر از خریدهای اینترنتی استقبال کنند، چه طرحهایی گذاشتید یا قرار است اجرا کنید گفت: به طور عمومی طرحهایی که کار شدهاند براساس نیاز کاربران بوده و برای مثال، سال گذشته در یک پویش محیطی، با شعار آنلاین بخرید حتی اگر از دیجیکالا نمیخرید تلاش کردیم که اهمیت خرید آنلاین در دوران کرونا را به مخاطبان نشان دهیم. همچنین همواره در این مدت برای تمام مشتریان خرید اولی که برای اولین بار میخواهند از سایت ما سفارش دهند طرح ارسال رایگان برای هر نوع سفارشی را فعال کردهایم و اکنون نیز فعال است.
او ادامه داد: در مجموع کمپینهای ما مربوط به رویدادهای زمانی هم خواهند بود. به طور مثال در آینده که بحث بازگشت به مدارس را داریم به همین شکل سعی میکنیم کالاهای مورد نیاز کاربران را با تخفیفها و مشوقهای مطلوب در صفحه اصلی با سایر صفحهها قرار بدهیم که کاربران نیاز خودشان را برطرف کنند. نحوه انتخاب این کمپینها هم بیشتر برمیگردد به اینکه کاربران چه نیازی دارند.
انتهای پیام/