معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند از بی خطر سازی پسماند‌های عفونی بیمارستان‌ها به وسیله دستگاه اتوکلاو در استان خبر داد.

مهدی زاده معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند،  گفت: در حال حاضر زباله‌های عفونی در بیمارستان‌های استان به صورت روزانه جمع آوری شده و به وسیله دستگاه اتوکلاو بی خطر سازی آن ها انجام می‌شوند.

او با بیان اینکه کلیه پسماند‌های تولید شده توسط بیماران کرونایی در بیمارستان‌ها به عنوان پسماند عفونی تلقی می‌شود افزود: در حال حاضر مشکل خاصی برای دفع پسماند‌های عفونی در بیمارستان‌های سطح استان وجود ندارد.

مهدی زاده با تأکید بر اینکه زباله‌ها در بیمارستان‌ها به صورت روزانه بی خطر سازی می‌شوند اظهار کرد: میزان پسماند‌های عفونی تولید شده در بیمارستان‌ها متناسب با تعداد بیماران متغیر است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند ادامه داد: با توجه به منسوخ شدن دستگاه زباله سوز، بی خطر سازی کلیه پسماند‌های عفونی و تیز و برنده‌ی تمام بیمارستان‌های سطح استان توسط دستگاه اتوکلاو بیمارستانی انجام می‌شود.

برگزاری جلسات برای پیشگیری از شیوع کرونا در مدارس

مهدی زاده معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند به موضوع پیشگیری از شیوع ویروس کرونا در مدارس اشاره کرد و گفت: برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا در مدارس تدابیر بهداشتی در نظر گرفته شده است که به این منظور کمیته‌های برون و درون بخشی برگزار شده است.

او افزود: نظارت بر رعایت دستورالعمل های بهداشتی در مدارس، تهیه محتوا‌های پیشگیری از کرونا، اطلاع رسانی در فضای مجازی و تکثیر و توزیع در مدارس از دیگر اقدامات صورت گرفته برای پیشگیر از شیوع کرونا در مدارس است.

مهدی زاده به اجرای برنامه‌های آموزشی ویژه کارکنان مدارس اشاره کرد و تصریح کرد: پیگیری واکسیناسیون معلمان، پیگیری اقدامات مربوط به موارد کرونا مثبت دانش آموزان نیازمند مراقبت ویژه از دیگر اقدامات مربوط به پیشگیری از شیوع کرونا است.

انتهای پیام/ س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.