به گفته رئیس هیئت مذاکره کننده دولت نجات ملی یمن، عربستان نمی‌تواند جنگ را متوقف کند، زیرا آمریکا می‌خواهد جنگ ادامه یابد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی العالم، محمد عبدالسلام، رئیس هیئت مذاکره کننده دولت نجات ملی یمن گفت: عربستان نمی‌تواند جنگ را متوقف کند، زیرا آمریکا می‌خواهد جنگ ادامه یابد چرا که منافع راهبردی آمریکا اجازه نمی‌دهد جنگ متوقف شود.

محمد عبدالسلام در گفتگوی ویژه با این شبکه که مشروح آن در ساعات آینده پخش می‌شود تصریح کرد: در‌های واقعی برای برقراری صلح، تنها با توقف جنگ و لغو محاصره یمن، باز می‌شود.

وی افزود: صنعا به ریاض تاکید کرده است که آمادگی دارد در صورتی که عربستان جنگ را متوقف و محاصره یمن را لغو کند صنعا نیز تضمین‌هایی به عمان می‌دهد که از این گام استقبال و اعلام می‌کند که جنگ از سوی صنعا نیز متوقف شده است.

وی افزود: ما معتقدیم با توجه به پیچیدگی‌های موجود در جنگ تحمیلی و شرایط آن، عربستان سعودی به تنهایی نمی‌تواند این جنگ را متوقف کند، زیرا آمریکا می‌خواهد جنگ ادامه یابد چرا که این جنگ منافعی راهبردی برای واشنگتن دارد؛ این منافع راهبردی شامل ایجاد تنش در منطقه، فروش سلاح و فشار بر عربستان سعودی و باج خواهی از آن و موارد دیگر است.

محمد عبدالسلام گفت: ما آماده ایم، اگر همین امشب عربستان اعلام کند که جنگ را متوقف کرده است و محاصره را لغو می‌کند ما نیز به کشور عمان تضمین‌هایی می‌دهیم که به طور مستقیم با صدور بیانیه‌ای اعلام کنیم که از این گام عربستان استقبال می‌کنیم و هر گونه جنگی از سوی ما نیز متوقف می‌شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار