در جریان معاملات امروز، شاخص کل بورس با رشد ۱۰ هزار و ۱۰۰ واحدی، روی پله یک میلیون و ۴۱۷ هزار واحدی قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار بورس گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، امروز (یکشنبه ۱۷ مرداد ماه) شاخص کل بورس با رشد ۱۰ هزار و ۱۰۰ واحدی، روی پله یک میلیون و ۴۱۷ هزار واحدی قرار گرفت.

ارزش معاملات بورس تهران امروز به حدود رقم ۴ هزار و ۶۳ میلیارد تومان رسید. «فولاد»، «فارس» و «رمپنا» سه نمادی بودند که بیشترین تاثیر را در شاخص داشتند. «سپید»، «شستا» و «برکت» سه نماد پر تراکنش بودند.


بیشتر بخوانید
 جزئیات تامین مالی ۶۸۰ هزار میلیارد تومانی از بازار سرمایه


شاخص هم وزن نیز با رشد ۳ هزار و ۵۳۶ واحدی روی پله ۴۰۷ هزار و ۷۹۱ واحدی قرار گرفت. همچنین حجم معاملات امروز سهام در بورس تهران به تعداد ۵ میلیارد و ۹۴۰ میلیون سهم به ارزش ۴ هزار و ۶۳ میلیارد تومان رسید.

رشد ۶۷ واحدی شاخص کل فرابورس

شاخص کل فرابورس هم با رشد ۶۷ واحدی روی پله ۲۰ هزار و ۳۰۸ واحدی قرار گرفت. همچنین حجم معاملات امروز در فرابورس ایران به تعداد ۲ میلیارد و ۱۲۰ میلیون سهم به ارزش یک هزار و ۱۶۳ میلیارد تومان رسید.

نماد‌های تاثیر گذار در شاخص کل بورس

نماد‌های فولاد، فارس و رمپنا به ترتیب با ۳۲۴۳.۵۹، ۲۷۵۳.۵۵، ۶۷۸.۹۸ واحد بیشترین تاثیر مثبت را به جای گذاشتند. نماد ومعادن، کچاد و وپارس با ۳۳۰.۶۳، ۳۲۷.۶۸، ۳۲۳.۰۷ واحد، بیشترین تاثیر منفی را به جای گذاشتند.

نماد‌های تاثیر گذار در فرابورس

نماد‌های آریا، فرابورس و شرز به ترتیب با ۱۹.۲۶، ۱۱.۵۴ و ۹.۰۸ واحد بیشترین تاثیر مثبت را به جای گذاشتند. نماد زاگرس، کگهر و سمگا، با ۱۴.۰۷، ۱۲.۸۲ و ۵.۶۹ واحد، بیشترین تاثیر منفی را به جای گذاشتند.

برترین گروه صنعت بورس

امروز گروه شیمیایی بیشترین ارزش معامله را با مبلغ ۶۰۷ میلیارد تومان به خود اختصاص داد، گروه فلزات اساسی، خودرو و بانک‌ها در رتبه‌های بعدی ارزش معاملات قرار داشتند.

بیشترین افزایش و کاهش قیمت در بورس

سهام شرکت‌های کدما، خلنت و کالا بیشترین افزایش قیمت و سهام شرکت‌های دفارا، خپویش و شسینا بیشترین کاهش قیمت را در بورس تهران تجربه کردند.

بیشترین افزایش و کاهش قیمت در فرابورس

نماد‌های شصدف، زقیام و دتوزیع بیشترین افزایش قیمت و نماد‌های غویتا، گدنا و بساما بیشترین کاهش قیمت را در فرابورس ایران تجربه کردند.

برترین عرضه و تقاضا در بورس

بیشترین تقاضای خرید سهام را شرکت‌های سپید، کالا و کمند و بیشترین عرضه فروش سهام را نماد‌های غدام، سنیر و کترام در بورس تهران داشتند.

برترین عرضه و تقاضا در فرابورس

بیشترین تقاضای خرید را شرکت‌های وهامون، اعتماد و اراد ۵۰، بیشترین عرضه فروش را نماد‌های ثالوند، کمرجان وکتوکا در فرابورس ایران داشتند.

بیشترین حجم و ارزش معاملات سهام در بورس و فرابورس

نماد‌های امین یکم، خساپا و خودرو بیشترین حجم معامله و نماد‌های امین یکم، فولاد و کمند بیشترین ارزش معامله را در بورس تهران تجربه کردند.

همچنین نماد‌ها دی، کرمان و ذوب بیشترین حجم معامله و نماد‌های اراد ۲۱۴، اراد ۸۳۴ و اراد ۷۰۴ بیشترین ارزش معامله را در فرابورس تهران تجربه کردند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
سیدعلی
۱۴:۲۷ ۱۷ مرداد ۱۴۰۰
بخداشاخص میره فقط بالاماتوهمون ضررهایی هستیم که شاخص رویه میلیون وصدبودچ جوری داره میره بالا همش منفی سهامها
United States of America
ناشناس
۱۷:۰۷ ۱۷ مرداد ۱۴۰۰
الکیه
آخرین اخبار