استاندار خراسان رضوی در برنامه "یکشنبه‌های حمایت از تولید و مانع‌زدایی" به منظور پیگیری رفع نیاز‌های کپسول اکسیژن بیماران کرونایی از واحد‌های تولید کننده اکسیژن بازدید کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، محمدصادق معتمدیان استاندار خراسان رضوی برنامه امروز "یکشنبه‌های حمایت از تولید و مانع‌زدایی" را به رفع نیاز‌های کپسول اکسیژن بیماران کرونایی و تامین حداکثری آن برای بیمارستان‌ها از طریق بررسی مشکلات واحد‌های تولید کننده اکسیژن اختصاص داد به همین منظور استاندار خراسان رضوی از ۲ واحد تامین کننده کپسول اکسیژن مستقر در محور مشهد- قوچان بازدید کرد و برای رفع مشکلات آن‌ها از جمله تامین مایع اکسیژن از کارخانه فولاد خراسان و تامین سیلندر از استان‌های دیگر دستور لازم را به مدیران مربوطه صادر کرد و نسبت به رفع مشکلات آن‌ها در اسرع وقت، قول مساعدت داد.

مرتضی اشرفی معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان رضوی در حاشیه این بازدید گفت: شرایط استان، در هفته‌های اخیر که با موج پنجم شیوع کرونا مواجه شده، به علت ورود مسافر و زائر از دیگر استان‌ها، حساس‌تر شده است.

او افزود: افزایش شیوع کرونا باعث شده است که نیاز بیمارستان‌ها و مراکز درمانی به کپسول‌های اکسیژن بیش از ماه‌های گذشته شود و این موضوع واحد‌های تولیدی اکسیژن را در شرایط دشواری قرار داده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان رضوی ادامه داد: در مجموع ۹ واحد تولید و یا تامین کننده کپسول اکسیژن در خراسان رضوی وجود دارد که چهار واحد آن در شهرستان مشهد قرار دارد که با مشکلاتی از جمله تامین اکسیژن مایع از کارخانه فولاد خراسان، واقع در نیشابور، و نیز کمبود سیلندر یا کپسول مواجه هستند.


بیشتر بخوانید


اشرفی بیان کرد: با توجه به افزایش نیاز واحد‌های تولیدی مزبور به اکسیژن مایع، با دستور استاندار، کارخانه فولاد خراسان موظف شد ظرفیت تولید این مایع را افزایش دهد تا نیاز واحد‌های تولیدکننده کپسول اکسیژن تامین شود.

او تصریح کرد: استاندار خراسان رضوی رایزنی‌هایی نیز برای تامین سیلندر یا کپسول اکسیژن انجام داده است تا بتوان تعدادی از آن‌ها را به کمک خیرین و فعالان اقتصادی از استان‌های دیگر تامین و نیاز بیماران کرونایی را برطرف کرد.

معاون استاندار خراسان رضوی تاکید کرد: واحد‌های تولیدی کپسول اکسیژن با مشکلات ترافیک در رساندن به موقع کپسول‌ها به مراکز درمانی نیز مواجه بودند که استاندار در نشست ستاد استانی مقابله با کرونا، دستور لازم برای مساعدت پلیس راهور و سازمان ترافیک با ناوگان حمل کننده اکسیژن را داد تا دیگر مشکلی در این مسیر برای بیماران کرونایی به وجود نیاید.

اشرفی اظهار کرد: واحد‌های تولید کننده کپسول اکسیژن نیاز‌های دیگری از جمله کمبود سرمایه در گردش و سرمایه ثابت نیز دارند که نشست امروز کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان با حضور استاندار به رفع مشکلات نقدینگی این واحد‌ها اختصاص خواهد یافت.

منبع: ایرنا

انتهای پیام//ف.ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.