معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند از شناسایی ۴۸۲ بیمار جدید کرونایی در شبانه روز گذشته در استان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، مهدی زاده معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: دیروز ۲۲۲ آزمایش تشخیص کرونا در استان انجام شد که ۱۰۹ بیمار جدید شناسایی شدند که ۴۰ مورد بستری و ۶۹ مورد سرپایی بودند.

او افزود: از این تعداد ۲۸ مورد از بیرجند، ۲ مورد از خوسف، ۲ مورد از فردوس، ۴ مورد از سربیشه، ۳ مورد از درمیان، ۳۰ مورد از زیرکوه، ۱۰ مورد از طبس، ۱۰ مورد از نهبندان و ۲۰ مورد از قاین بوده اند.

مهدی زاده بیان کرد: همچنین از هزار و ۱۶۷ تست سریع کرونا ۳۷۳ بیمار جدید شناسایی شده اند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند عنوان کرد: در حال حاضر ۴۲۰ بیمار با علائم تنفسی در بیمارستان‌های استان بستری هستند که ۲۳۷ نفر دارای تست کرونای مثبت اند و از این تعداد ۲۲ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند که حال ۴ نفر از آن ها وخیم است.

او ادامه داد: در شبانه روز گذشته ۱۳۶ بیمار با علائم تنفسی در بیمارستان‌های استان پذیرش شده اند که در همین مدت ۶۲ بیمار شامل ۳۵ بیمار کرونا مثبت با حال عمومی خوب از بیمارستان‌ها ترخیص شده اند.

مهدی زاده تصریح کرد: تاکنون ۲۳ هزار و ۸۹۹ بیمار مبتلا به کرونا در استان بهبود یافته و یا در قرنطینه خانگی به سر می‌برند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند اظهار کرد: تا روز گذشته ۶۹ هزار و ۷۶۱ تست مولکولی کرونا در استان انجام شده است که ۲۵ هزار و ۱۲۱ بیمار جدید مبتلا به کرونا شناسایی شده اند.

او گفت: در شبانه روز گذشته با ثبت ۳ مورد فوت جدید ناشی از کرونا در خراسان جنوبی تعداد فوتی‌های کرونا در استان به ۹۸۵ نفر رسید.

انتهای پیام/ ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.