دونالد ترامپ، رئیس جمهور پیشین آمریکا در مخالفت با لایحه در دست تصویب بایدن، آن را یک رسوایی قلمداد کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، دونالد ترامپ بار دیگر میچ مک‌کانل، رهبر اقلیت سنای آمریکا را به باد انتقاد گرفت.

لیز هرینگتون، سخنگوی ترامپ روز گذشته سخنان ترامپ را در حساب توییتر خود به اشتراک گذاشت. در این سخنان ترامپ اعلام کرد همچنان با لایحه اصلاحات زیر ساختی موسوم به «زیرساخت‌های اجتماعی» مخالفت دارد.

مک‌کانل یکی از ۱۷ جمهوری‌خواهی است که در تاریخ ۲۸ ژوئن به تصویب این لایجه رای مثبت داده است. گفته می‌شود این لایحه به احتمال زیاد تصویب خواهد شد.

در این بیانیه ترامپ گفته است: لایحه اصلاحات زیرساختی جو بایدن یک رسوایی است! اگر میچ مک‌کانل هوشی داشت، که ما هیچ اثری از آن نمی‌بینیم، می‌توانست از گزینه سقف بدهی استفاده کند.

سقف بدهی اصطلاحا به قانونی گفته می‌شود که در آن کنگره باید با افزایش بدهی ملی دولت آمریکا موافقت کند.

در ادامه ترامپ عنوان کرد که بودجه این طرح بسیار بالاست و میچ مک‌کانل اصلا نمی‌داند دارد چه می‌کند؛ همچنین افزود که این طرح دو هزار و ۷۰۰ صفحه است و وی تردید دارد کسانی که به آن رای داده اند اصلا طرح را خوانده اند یا خیر.

در ادامه بیانیه ترامپ با تهدید دموکرات‌ها گفت که از همین لایحه برای شکست دموکرات‌ها در دو انتخابات پیش رو استفاده خواهد کرد.

انتخابات میان دوره آمریکا سال آینده برگزار خواهد شد و پیش‌تر ترامپ عنوان کرده بود قصد دارد جمهوری‌خواهان را برای این انتخابات گرد هم آورد.

لازم به ذکر است حساب توییتر دونالد ترامپ، رئیس جمهور پیشین آمریکا چند ماه گذشته توسط توییتر مسدود شد. توییتر دلیل این کار را «تشویق و ترغیب به خشونت» اعلام کرد. پس از آن، ترامپ اظهارات خود را از طریق توییتر سخنگوی خود و یا در مکان‌های عمومی به اشتراک می‌گذارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار