بویری گفت: شرایط کرونا در هندیجان ناپایدار است و بهترین راه برای مقابله با شیوع نوع جهش یافته کرونا رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی است.

علی بویری فرماندار هندیجان در حاشیه جلسه ستاد کرونا و شواری سلامت شهرستان هندیجان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، با اشاره به گرامیداشت روز خبرنگار گفت: شرایط استان‌ها و شهرستان‌های همجوار قرمز و بسیار پرخطر است و عن قریب ممکن است برای هندیجان نیز رخ دهد.

او افزود: هم اکنون مهمترین زمان برای مقابله با کرونا و ممانعت از ایجاد فاجعه در شهرستان است که باید از طریق تمام راه‌های ممکن و موجود وارد عمل شویم، علاوه بر پای کار آمدن همه دستگاه‌های شهرستان، مردم نیز باید شیوه نامه‌های بهداشتی را رعایت کنند تا با کمترین خسارت از این پیک عبور کنیم.

بویری بیان کرد: در مسیر مقابله با کرونا و رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی با هر دستگاه، اداره، ارگان یا صنفی که با رعایت نکردن شیوه نامه‌ها سلامت مردم را به خطر اندازد بدون هیچ اغماضی و قاطعانه برخورد قانونی خواهد شد. برای رسیدن به این منظور گشت‌های مشترک ادارات جهت بازدید‌های میدانی در سطح شهر با جدیت فعال خواهند شد.

فرماندار هندیجان در ادامه اظهار کرد: تسریع در انجام واکسیناسیون در کنار رعایت شیوه نامه‌ها مهمترین راه برون رفت از مشکل کرونا است و باید با آگاهی بخشی، فرهنگ سازی و ترغیب جامعه به انجام مایه کوبی به این هدف دست پیدا کرد.

رئیس ستاد کرونای شهرستان عنوان داشت: مدیریت و نظارت بر مراسمات عزاداری محرم با حفظ و پاسداشت ارزش‌های مذهبی با قرار گیری در چهارچوب و شیوه نامه‌های بهداشتی مقابله با کرونا، باید با دقت انجام گیرد و برپایی موکب تنها درصورتی مجاز است که موکب سلامت باشد و فقط ماسک و سایر ملزومات بهداشتی را توزیع کند.

تزریق ۸ هزار دوز واکسن کرونا در هندیجان

رئیسی مدیر شبکه بهداشت و درمان هندیجان نیز گفت: وضعیت بیماری کرونا در شهرستان در شرایط خوبی نیست و در صورت مداخله نکردن جدی و توجه نداشتن مردم به شرایط پرخطر کرونا و ادامه بی تفاوتی‌ها در روز‌های آتی باید منتظر فاجعه در هندیجان باشیم.

او افزود: تعداد نزدیک به ۸ هزار دوز واکسن تا روز گذشته در شهرستان تزریق شده است. ۶ درصد از جامعه دو نوبت واکسن و ۲۲ درصد یک نوبت واکسن را تزریق کرده اند. از مردم میخواهیم به شایعات و مطالب غیر موثق و غیر علمی و کذب منتشر شده در فضای مجازی توجه نکنند و برای دریافت واکسن خود حتما مراجعه کنند.

این مقام مسئول در پایان باین کرد: بهبود وضعیت لایروبی و آهک پاشی جداول، تعمیرات تاسیسات آبرسانی و شکستگی‌های شبکه آب و فاضلاب، بهبود وضعیت کشتارگاه هندیجان، هرس درختان کنوکارپوس و کنترل جمعیت سگ‌های ولگرد مواردی بود که در جلسه شورای سلامت، مدیر شبکه بهداشت و درمان هندیجان از ادارات مربوطه تقاضای پیگیری و اقدام جدی را داشتند.

در جلسه ستاد کرونا و شواری سلامت شهرستان هندیجان به صورت همزمان به ریاست علی بویری فرماندار هندیجان و با حضور بهنام خضعلی معاون فرماندار شهرستان و دبیری دکتر داود رئیسی مدیر شبکه بهداشت و درمان هندیجان و حضور بخشداران، فرماندهان، مدیران و سایر اعضاء این ستاد در سالن جلسات فرمانداری هندیجان برگزار شد.

انتهای پیام/ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار