تهدید خشک شدن سه هزار هکتار از باغ های شهرستان نجف آباد به دلیل کم آبی

مدیر جهاد کشاورزی نجف آباد گفت: خشکسالی و کمبود آب امسال سه هزار و ۲۰۰ هکتار از باغ های شهرستان نجف آباد را تهدید می‌کند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، حسن صالحی مدیر جهاد کشاورزی نجف آباد گفت: خشکسالی و کمبود آب امسال سه هزار و ۲۰۰ هکتار باغ‌های شهرستان نجف آباد را تهدید می‌کند به گونه‌ای که به ناچار با تانکر به باغ‌ها آبرسانی می‌شود.

وی زرد آلو، هلو، شلیل و گیلاس را سه محصول اصلی باغ‌های شهرستان نجف آباد برشمردو افزود: به دلیل کمبود آب تولید محصولات باغی در این منطقه کاهش یافته است و پیش بینی می‌شود تا پایان امسال فقط ۲ هزار و ۲۰۰ تن محصول برداشت شود.

صالحی با بیان اینکه ارزش افزوده برای املاک با تغییر کاربری اراضی برای مالکان اجرا می‌شود، گفت: برخی از افراد در قالب خرید و فروش باغ‌ها که شماری از آنان بدون هویت شغلی هم هستند اراضی کشاورزان را در متراژ بالا و به قیمت بسیار ناچیز خریداری می‌کنند و پس از تفکیک، پلاک‌بندی و ایجاد برخی زیرساخت‌ها، به ده‌ها برابر قیمت اولیه می‌فروشند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نجف آباد افزود: امسال ۳۰۰ پرونده تغییر کاربری غیرمجاز در این منطقه تشکیل شده است که بر اساس حکم دادگاه قلع و قمع ساختمان انجام و مجازات نقدی برای متخلفان پیش بینی می‌شود.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.