یک مقام سابق ارشد دادگستری آمریکا علیه رئیس‌جمهور پیشین این کشور و تلاش او برای اثبات تقلب در انتخابات سال گذشته شهادت داد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از هیل، «جف روزِن» سرپرست سابق وزارت دادگستری آمریکا، در کنگره این کشور علیه دونالد ترامپ شهادت داد که رئیس‌جمهور پیشین آمریکا برای اثبات تقلب در انتخابات ریاست‌جمهوری تلاش می‌کرده است.

بنابراعلام این خبرگزاری روز گذشته اعضای کمیته قضایی مجلس سنای آمریکا در کنگره چندین ساعت درباره این مسئله از جف روزِن که در سال ۲۰۲۰ سرپرست وزارت دادگستری آمریکا بود سوال پرسیدند.

این مقام سابق آمریکایی روز پیش از این جلسه تماسی تلفنی با بازرس کل وزارت دادگستری آمریکا داشت و به او از قصد خود برای همکاری در این زمینه خبر داده بود.

روزنامه نیویورک تایمز برای اولین‌بار این خبر را منتشر کرد و نوشت: «جف روزن به بازرس کل وزارت دادگستری آمریکا اعلام کرد که در طول دوران سرپرستی خود در دادستانی آمریکا ۵ مرتبه سرپرست بخش مدنی را دیده است و این شخص از دیدارش با ترامپ سخن گفته و سپس به روزن قول داده است تا دیگر ملاقاتی با رئیس‌جمهور پیشین آمریکا نداشته باشد.»

بنابر اعلام روزن، کلارک و ترامپ مکالماتی بدون مجوز بایکدیگر داشتند و درباره ادعای تقلب در انتخابات ۲۰۲۰ (۱۳۹۹) نیز چندین بار به صورت عمومی با یکدیگر رایزنی کردند. در این دیدار‌ها کلارک از ترامپ خواسته است تا نامه‌ای به قانونگذاران جورجیای آمریکا بنویسد و خواستار اعلام باطل بودن نتایج انتخاباتی شود.

«ریچارد بلومنتال» یکی از سناتور‌های دموکرات در کمیته روز گذشته، درباره این جلسه گفت: «زمانی‌که متوجه شدم عمق این فاجعه تا چه اندازه است، بسیار تعجب کردم.»

«دیک داربین» رئیس کمیته قضایی مجلس سنای آمریکا، نیز پیش از این جلسه اعلام کرد: «هدف این کمیته رسیدن به آن چیزی است که پیش و پس از انتخابات و سوگند یادکردن جو بایدن به عنوان رئیس‌جمهور کنونی در آمریکا اتفاق افتاده است.»

سال گذشته میلادی، ترامپ در انتخابات از نامزد حزب دموکرات، جو بایدن، شکست خورد. وی ششمین رئیس‌جمهور آمریکا است که تنها یک دوره در این مسند بوده است. پس از این شکست، رئیس‌جمهور پیشین آمریکا در تمام سخنرانی‌های خود، دموکرات‌ها را به سرقت آرای او در ایالت‌های کلیدی متهم کرده و خواستار اصلاح قوانین انتخاباتی در تمامی ایالت‌های آمریکا شده است.

روز گذشته کتابی جدید با عنوان «ملت رادیکال: نقشه خطرناک جو بایدن و کامالا هریس برای آمریکا» افشا کرد که ترامپ در انتخابات ۲۰۲۴ به عنوان نامزد ریاست‌جمهوری حضور خواهد داشت.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار