رئوف:

خبرنگار چشم بینا و زبان گویای جامعه است

مدیر کل صدا و سیمای مرکز کهگیلویه و بویراحمد گفت: خبرنگار باید در عرصه خبر منافع مردم را در نظر داشته باشد و چشم بینا و زبان گویای جامعه باشد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج، مدیر کل صدا و سیمای مرکز کهگیلویه وبویراحمد در مراسم روز خبرنگار ضمن تبریک این روز و گرامی داشت یاد و خاطره شهدای عرصه خبر، گفت: نقش اطلاع رسانی، نقشی بسیار مهم و خطیر است.

امیر رئوف با اشاره به مناسبت های ماه ذی الحجه و فرارسیدن ماه محرم به وقایع غدیر و عاشورا اشاره کرد و افزود: اگر اطلاع رسانی و ابلاغ پیام و نشر و گسترش پیام غدیر و عاشورا انجام نمی گرفت، قطعا این رویداد ها و وقایع مهم اسلامی نمی توانست نسل به نسل و سینه به سینه منتقل شود وافکار عمومی بشریت فرهنگ اسلامی ما را تحت تاثیر خود قرار دهد و در تاریخ ماندگار گردد

او با اشاره به اینکه نقش آگاهی، اطلاع رسانی و تبلیغ نقش بسیار مهمی است، اضافه کرد: پیامبران و ارسال کنندگان پیام را در آموزه های دینی به عنوان نبی اطلاق می کنند و خبرنگاران به مثابه پیامبران عرصه آگاهی و حقیقت رسالت مهم تاریخی برعهده دارند

رئوف به نقش رسانه ها در دنیای معاصر اشاره و عنوان کرد: امروز در دنیایی زندگی می کنیم که جنگ، جنگ رسانه ها و روایت ها اس و امروز در کارزار نابرابر رسانه ای، رسانه ملی و سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی به عنوان کانون مرکزی رسانه های جبهه مقاومت در برابر امپراتوری خبری نظام سلطه ایفای نقش می کند و خبرنگاران به عنوان طلایه داران عرصه اطلاع رسانی و روایت گری نقش ممتاز و حساسی را در جهت دهی افکار عمومی برای دستیابی بشریت به حقیقت و آگاهی ایفا می نمایند ونظام هایی که در عرصه رسانه و تبلیغات و اطلاع رسانی دست برتر را دارند، در هدایت افکار عمومی با ایجاد قدرت نرم به عنوان یک هژمون و قدرت مسلط از منافع خود صیانت می کنند.

او در ادامه با بیان اینکه خبرنگاران باید پاسداشت حریم حریت و آزادی باشند، افزود: خبرنگار باید در عرصه خبر و اطلاع رسانی منافع مردم را در نظر داشته باشد و خبرنگار چشم بینا و زبان گویای جامعه است.

مدیر کل صدا وسیمای استان با اشاره به موضوع صداقت و امانتداری در عرصه اطلاع رسانی، ادامه داد: خبرنگار باید نسبت به ارائه اخبار صحیح و درست گام بردارد و از ورود به شایعات که پشتوانه صحیحی ندارند پرهیز کند و باید روح و روان افکار عمومی را به واسطه اخبار موثق هدایت کند.

او یکی از ویژگی های خبرنگاران را شجاعانه حرکت کردن در مسیر انتشار اخبار دانست و با اشاره به سختی های کار خبرنگاران و گروه خبری گفت: اگر روحیه مجاهدانه و شجاعت توام با بصیرت انقلابی نباشد قطعا خبرنگار در رسیدن به اهدافش نمی تواند موفق باشد.

رئوف با اشاره به شروع فصل جدیدی از عمل حرفه ای با تولید آثار فاخر خبر و مستندهای متعدد تحقیقی در مرکز کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: همه باید در تلاش کنیم که خود را بروز کنیم و با رصد کردن رویکردهای تاثیر گذار خبر که یکی از سبک های جدید توجه به نرم خبر است که باید تلاش شود محتوا های خبری با این سبک های بدیع و نوآورانه تولید و به مخاطبان ارایه شود.

او با بیان اینکه خبرنگاری واسطه بین مردم و حکومت است و این خبرنگار است که می توانند انتظارات و مطالبات به حق مردم را به گوش مسئولان برساند، افزود: شما خبرنگاران رسالتی بس خطیر دارید و باید تلاش کنید نقش خود را به خوبی ایفا کنید.

مدیر کل صدا و سیمای مرکز یاسوج با بیان اینکه استان فعال باید رسانه فعال داشته باشد، گفت: اگر معاونت خبر که به عنوان پیشانی رسانه عمل می کند بتواند نقش خود را بخوبی ادا کند، استان می تواند در عرصه های مختلف به قله های پیشرفت و آبادانی دست پیدا کند. در پایان این مراسم از خبرنگاران و فعالان خبر در صدا و سیما تقدیر شد.

خبرنگار چشم بینا و زبان گویای جامعه است

خبرنگار چشم بینا و زبان گویای جامعه است

خبرنگار چشم بینا و زبان گویای جامعه است

انتهای پيام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.