مهم‌ترین حوادث ۱۷ مردادماه سال ۱۴۰۰ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، مهم‌ترین حوادث امروز یکشنبه ۱۷ مردادماه سال ۱۴۰۰ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

سواری بی ام و پر از شیشه بود

فرمانده انتظامی استان فارس گفت: ماموران انتظامی شهرستان خرمبید موفق شدند در بازرسی از یک سواری بی ام و ۱۲۷ کیلو و ۹۰۰ گرم مواد مخدر از نوع شیشه کشف کنند.

سردار رهام‌بخش حبیبی اظهار داشت: در راستای طرح مبارزه با سوداگران مرگ، شب گذشته مأموران انتظامی شهرستان "خرمبید" هنگام کنترل خودرو‌های عبوری در محور "اصفهان-شیراز" به یک سواری بی ام و مظنون و دستور ایست را صادر کردند.

او با بیان اینکه راننده بدون توجه به دستور ایست پلیس اقدام به فرار کرد، افزود: پس از طی مسافتی تعقیب و گریز ماموران انتظامی موفق شدند خودرو را توقیف کنند.

فرمانده انتظامی استان با اشاره به اینکه در بازرسی از سواری بی ام و ۱۲۷ کیلو و ۹۰۰ گرم مواد مخدر از نوع شیشه که به صورت بسیار حرفه‌ای در قسمت‌های کف، موتور، زیر صندلی و داخل داشبورد خودرو جاسازی شده بود کشف شد، افزود: در این خصوص ۲ قاچاقچی حرفه‌ای دستگیر و روانه زندان شدند.

سردار حبیبی با بیان اینکه مواد مخدر مکشوفه از مرز‌های شرقی وارد کشور شده است، گفت: این استان محل ناامنی برای قاچاقچیان است و سوداگران مرگ مطمئن باشند که با تیزبینی پلیس با هیچ ترفند و جاسازی نمی‌توانند مواد مخدر را به فارس انتقال دهند.

۳۰ میلیارد میلگرد احتکار کشف شد

جانشین فرمانده انتظامی استان از کشف انبار آهن آلات احتکار شده به ارزش ۳۰ میلیارد ریال در شهرستان شیراز خبر داد.

سردار یوسف ملک‌زاده با تاکید بر برخورد قاطعانه پلیس با کسانی که بخواهند با احتکار کالا در بازار اخلال ایجاد کنند به تلاش‌های شبانه‌روزی نیروی انتظامی برای پیشگیری از وقوع جرایم اشاره کرد.

او افزود: روز گذشته ماموران پلیس امنیت اقتصادی استان با اقدامات فنی و تخصصی از احتکار آهن آلات در یک انبار در بلوار "امیرکبیر" شیراز مطلع شدند و پیگیری موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

جانشین فرمانده انتظامی استان فارس گفت: ماموران به همراه نماینده اداره صمت پس از هماهنگی با مقام قضائی به محل مورد نظر اعزام و در بازرسی از آن انبار موفق شدند ۲۵۰ تن میلگرد احتکار را کشف کنند.

سردار ملک‌زاده با اشاره به معرفی مالک انبار به مراجع قضائی، خاطر نشان کرد: کارشناسان ارزش اموال احتکار را ۳۰ میلیارد ریال برآورد کرده‌اند.

در کامیون ۱۰ میلیارد کالای قاچاق بود

رئیس پلیس امنیت اقتصادی استان فارس از کشف پارچه و لوازم یدکی قاچاق به ارزش ۱۰ میلیارد ریال در بازرسی از یک دستگاه کامیون خبر داد.

سرهنگ ابراهیم یگانه اظهار داشت: در راستای مبارزه با قاچاق کالا و ارز و تشدید برخورد با قاچاقچیان، ماموران پلیس امنیت اقتصادی استان حین کنترل خودرو‌های عبوری در محور "بوشهر-شیراز" به یک دستگاه کامیون حامل بار مشکوک و آن را متوقف کردند.

او افزود: در بازرسی از این خودرو، ۵۷ طاقه پارچه و ۲۲ قطعه لوازم یدکی خارجی قاچاق و فاقد هرگونه مجوز گمرکی کشف شد.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی استان با بیان اینکه کارشناسان ارزش کالا‌های قاچاق مکشوفه را ۱۰ میلیارد ریال برآورد کرده‌ا‌ند، گفت: در این رابطه یک نفر دستگیر و پس از تشکیل پرونده تحویل مرجع قضائی شد.

پژو حامل ۳۰ کیلو حشیش بود

فرمانده انتظامی "جهرم" از توقیف سواری پژو و کشف ۳۰ کیلو حشیش در آن شهرستان خبر داد.

سرهنگ خسرو رزمجویی بیان کرد: ماموران انتظامی شهرستان جهرم در اجرای طرح مقابله با ورود مواد مخدر، حین کنترل محور‌های مواصلاتی به یک سواری پژو ۴۰۵ مظنون و با اقدامات فنی و تخصصی آن را متوقف کردند.

او افزود: ماموران انتظامی موفق شدند در بازرسی از این خودرو، ۳۰ کیلو مواد مخدر از نوع حشیش که به طرز ماهرانه‌ای در زیر کاپوت و داشبورد جاسازی شده بود کشف کنند.

فرمانده انتظامی "جهرم" تصریح کرد: در این رابطه ۴ نفر دستگیر و با تشکیل پرونده به مراجع قضائی معرفی شدند.

ناکامی کولبران تریاک در کوه چنار

فرمانده انتظامی کوه چنار از کشف ۴۴ کیلو و ۲۰۰ گرم تریاک در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ لطف‌الله محمدی اظهار داشت: شب گذشته ماموران انتظامی پاسگاه ابوالحیات کوه چنار هنگام گشت زنی و کنترل محور‌های مواصلاتی به چند نفر کوله‌بر که در اطراف مناطق کوهستانی در حال تردد بودند مشکوک و دستور ایست را صادر کردند.

او تصریح کرد: این افراد با مشاهده ماموران و با استفاده از تاریکی شب و کوهستانی و صعب العبور بودن منطقه با به جا گذاشتن کوله‌پشتی‌های خود از محل متواری شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان کوه چنار با بیان اینکه در پاکسازی از محل تردد افراد ۴۴ کیلو و ۲۰۰ گرم تریاک کشف شد، گفت: تلاش برای دستگیری قاچاقچیان فراری ادامه دارد.

سواری تیبا حامل کالای قاچاق توقیف شد

فرمانده انتظامی لارستان از توقیف یک سواری تیبا و کشف انواع کالای قاچاق به ارزش یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ داود امجدی بیان کرد: ماموران انتظامی لارستان در راستای مبارزه با کالای قاچاق هنگام کنترل خودرو‌های عبوری در محور‌های مواصلاتی، به یک سواری تیبا مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

او افزود: ماموران در بازرسی از این خودرو ۲۶ هزار و ۴۰۰ نخ سیگار، ۶۰ بسته تنباکو، ۱۰۰ عدد فندک و ۶۳۰ قوطی انواع نوشیدنی انرژی زا خارجی قاچاق و فاقد مدارک قانونی کشف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان لارستان با اشاره به اینکه ارزش اموال مکشوفه برابر نظر کارشناسان، یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال برآورد شده است، افزود: در این خصوص یک نفر دستگیر و تحویل مرجع قضائی شد.

کامیون حامل ۲۶ راس گاو قاچاق در ممسنی توقیف شد

فرمانده انتظامی ممسنی گفت: در بازرسی از یک دستگاه کامیون ۲۶ راس گاو قاچاق به ارزش ۲ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال در این شهرستان کشف شد.

سرهنگ محمد نیکبخت بیان کرد: ماموران انتظامی پاسگاه "فهلیان" حین گشت زنی در یکی از محور‌های مواصلاتی منتهی به شهرستان ممسنی، به یک دستگاه کامیون حامل گاو مشکوک و آن را برای بررسی بیبشتر متوقف کردند.

او بیان داشت: در بررسی‌های اولیه مشخص شد کامیون مذکور حامل ۲۶ راس گاو قاچاق است.

فرمانده انتظامی ممسنی با بیان اینکه در این خصوص راننده پس از تشکیل پرونده تحویل مراجع قضائی شد، گفت: کارشناسان ارزش گاو‌های مکشوفه را ۲ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال برآورد کرده‌اند.

کلاهبرداری به بهانه فروش یا اجاره وسایل عزاداری ماه محرم

رئیس پلیس فتا استان فارس با اشاره به تبلیغات فروش وسایل عزداری ماه محرم در شبکه‌های اجتماعی، گفت: سوگواران حسینی برای خرید هرگونه وسایل و امکانات عزاداری حتما از فروشگاه‌های آنلاین دارای نماد اعتماد الکترونیکی خرید کنند.

سرهنگ حشمت سلیمانی بیان کرد: بخشی از تبلیغات فروش و یا اجاره وسایل عزاداری سالار شهیدان که در شبکه‌های اجتماعی از سوی مجرمان سایبری قرار داده می‌شود هدفی جز کلاهبرداری از شهروندان را ندارد.

او افزود: کلاهبرداران سایبری با عنوان‌های اغواء کننده از قبیل فروش اجناس و اقلام دهه محرم با کمترین قیمت و یا با تخفیف‌های باور نکردنی قصد به دام انداختن قربانی‌های خود را دارند.

رئیس پلیس فتا استان با بیان اینکه در پی هدایت شهروندان به صفحات جعلی بانکی، شاهد خالی شدن حساب بانکی آن‌ها هستیم، ادامه داد: مجرمان سایبری با عنوان این موضوع که برای ارسال اقلام نیاز به واریز پیش پرداخت یا بیعانه توسط خریداران است بعد از دریافت وجه دیگر جوابگوی تماس خریداران نیستند.

سرهنگ سلیمانی در خصوص کلاهبرداری در ایام محرم به شهروندان توصیه کرد: هیئت‌ها و تکایا برای اجاره داربست، چادر، سیستم صوتی، اکو و... حتما از سایت‌هایی که دارای نماد اعتماد الکترونیکی هستند اقدام کرده و فریب تبلیغات ارزان قیمت شبکه‌های اجتماعی را نخورند.

این مقام سایبری ادامه داد: عزاداران حسینی مراقب باشند که فریب آگهی‌های اغوا کننده را نخورده و از پرداخت هرگونه وجه تا قبل از دریافت کالا خودداری کنند.

سرهنگ سلیمانی سایت پلیس فتا را پل ارتباطی با شهروندان دانست و از شهروندان خواست در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک آن را از طریق سایت به آدرس www.cyberpolice.ir (بخش گزارشات مردمی) اعلام کنند.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.