حجت الاسلام امینی خواستار ساماندهی مقوله پر ظرفیت خیریه در شهرستان شد و گفت: ایجاد مجمع خیران، برای این منظور یک نیاز اساسی است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، حجت الاسلام عباس امینی امام جمعه شاهرود ضمن اشاره به ضرورت مطالبه خبرنگاران در حوزه پر ظرفیت استفاده از خیران شاهرودی، تاکید کرد: این شهرستان دارای ظرفیت‌های عظیم خیران است که از آن در بخش‌های مختلف استفاده می‌شود.

او با بیان اینکه خیران شاهرودی در مواسات، آزادی زندانیان، تهیه ارزاق و ده‌ها مورد دیگر حضور چشم‌گیری دارند، افزود: با این همه ظرفیت به نظر می‌رسد که ایجاد مجمع خیران در شاهرود یک نیاز اساسی باشد لذا از رسانه‌ها می‌خواهیم تا این مقوله را نیز مطالبه کنند.

امام جمعه شاهرود با بیان اینکه در سال‌های گذشته بار‌ها تلاش کردیم تا نسبت به مجمع خیران اقدام کنیم، اما همیشه مانعی نگذاشت تا این امر رقم بخورد، بیان داشت: رسانه‌ها با مطالبه گری این موضوع می‌توانند در رفع موانع تأثیرگذار باشند. از سوی دیگر رسانه‌ها می‌توانند کمک کنند تا نیات خیران ارتقا پیدا کند برای مثال سال گذشته علی رغم تمام مشکلات عدیده بعضاً میلیارد‌ها تومان صرف بسته معیشتی شد که مشکل چندانی از مردم حل نکرد هر چند بسته‌ها هم نیاز است، اما نیات خیریه بهتر است که ساماندهی بهتری شود.

امینی در ادامه با توصیه به تمام هیئت‌های مذهبی برای رعایت مسائل بهداشتی، گفت: مذهبی‌ها بیشترین میزان مراعات را داشتند و ما سال گذشته نیز در بازدید‌های مکرر از هیئت‌ها این امر را مشاهده کردیم، اما بخش بسیار قلیلی نیز بودند که باید مسائل را بیشتر رعایت می‌کردند که امسال توصیه‌های لازم به صورت اکید بیان شده است.

او درباره امکان تعطیلی نماز جمعه نیز، گفت: یکی از مکان‌هایی که می‌تواند در زمینه نشاط آفرینی و تخلیه هیجانات و ناراحتی‌های مردم مؤثر باشد شئون مذهبی است که در همین ایام تعطیلی شاهد بودیم که آفت‌های اجتماعی مانند خودکشی افزایش زیادی در شهرستان یافت، اما با این حال و با همه ضرورت‌ها ما تابع قوانین هستیم و هر لحظه که اعلام شود نماز جمعه‌ها برگزار نشود، قطعاً تابع خواهیم بود.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.