امر به معروف و نهی از منکر بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر سیستان و بلوچستان گفت: روحانیون و مداحان و صاحبان تریبون باید در دهه اول محرم امسال نسبت به ترویج و تبیین فریضه امر به معروف و نهی از منکر در میان مردم تلاش کنند .

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، محسن اکبری، دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر سیستان و بلوچستان در دیدار با مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی سیستان و بلوچستان اظهار داشت: روحانیون و مداحان و صاحبان تریبون باید در دهه اول محرم امسال نسبت به ترویج و تبیین فریضه امر به معروف و نهی از منکر در میان مردم تلاش کنند زیرا این ۲ فریضه مهم جزو مواردی است که هیچ اختلافی میان شیعه و سنی وجود ندارد.

اکبری افزود: یکی از آسیب های امروز جامعه اینست که برخی وعاظ، مداحان و سخنرانان بیشتر به نحوه شهادت امام حسین (ع) و وقایع روز عاشورا اشاره می کنند و کمتر فردی به علت و چرایی قیام ایشان اشاره دارد که در دهه اول محرم امسال صاحبان تریبون و روحانیون باید به این مساله به طور ویژه تر بپردازند.

وی با تاکید بر اینکه نمی‌شود فردی نماز بخواند اما امر به معروف و نهی از منکر انجام ندهد، گفت: متاسفانه ابعاد زیادی از امر به معروف و نهی از منکر مورد فراموشی قرار گرفته که این یک نقص است و باید برطرف شود.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه دولت سیزدهم کار خود را در شرایط سختی آغاز کرده است، افزود: امیدواریم این دولت بتواند از فسادها در کشور جلوگیری کرده و اجرای امر به معروف و نهی از منکر را به طور جدی پیگیری تا این حرکت جهادی و انقلابی موجبات رضایت مندی مردم را فراهم کند.

وی بیان کرد: اجرا نشدن فریضتین در جامعه نخست به فرد، سپس خانواده، جامعه و حکومت آسیب وارد می کند.

اکبری با اشاره به اینکه در بحث عفاف و حجاب باید ورود ایجابی و نه سلبی شود، گفت: خوشبختانه وضعیت سیستان و بلوچستان نسبت به سایر نقاط کشور بهتر است اما در زاهدان و چابهار در این خصوص مشکلاتی وجود دارد که امیدواریم با کمک دستگاه های مربوطه بتوانیم جلوی گسترش بی حجابی را گرفته و حجاب برتر را تبلیغ کنیم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی سیستان و بلوچستان نیز در این دیدار اظهار داشت: اگر یک درصد هزینه های تبلیغاتی ایام انتخابات برای ترویج عفاف و حجاب و فریضتین هزینه شود وضعیت کشور بسیار متحول خواهد شد.

حجت الاسلام منصور باقربیک گفت: برای نهادینه سازی امر به معروف و نهی از منکر و ترویج عفاف و حجاب در جامعه آماده همکاری و حضور در اتاق های فکر و جلسات هم اندیشی این ستاد هستیم تا پس از یافتن چرایی افزایش منکرات در سطح جامعه، راهکارها را شناسایی و روند اجرایی شدن آنها را پیگیری کنیم.

وی با بیان اینکه امر به معروف و نهی از منکر فلسفه قیام حضرت امام‌حسین (ع) بوده است، افزود: متاسفانه مطالبه‌گری در میان مردم استان ما کمتر وجود دارد، این درحالیست که مطالبه گری به نوعی امر به معروف و نهی از منکر است که باید بر روی این نکته اقداماتی صورت گیرد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی سیستان و بلوچستان از آمادگی سازمان تبلیغات برای همکاری با ستاد امر به معروف و نهی از منکر سیستان و بلوچستان در بخش های مختلف خبر داد.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار