عاملی گفت: موسسه رازی باتوجه به ظرفیت‌های تولید واکسن، شاخص سلامتی محسوب می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از البرز،سید سعیدرضا عاملی، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در بازدید از موسسه رازی گفت: موسسه رازی شاخص سلامت است و در ۹۷ سال اخیر فعالیت‌های بسیار پررنگی در حوزه تولید واکسن‌های انسانی و حیوانی داشته‌است.

او افزود: تصور من این است که ما بدون دانش در هر زمینه‌ای موفق نخواهیم بود؛ در حوزه‌های مربوط به توسعه و پیشرفت، دانش حرف اول را می زند.

عاملی گفت: درحوزه اجتماعی چند موضوع اساسی داریم که همیشه از دغدغه‌های بشر بوده که یکی از آن‌ها حوزه سلامت و روابط سالم اجتماعی است.

او افزود: برخی کشورهایی که در سلامت و درمان موفق بوده‌اند در سلامت اجتماعی نتوانستند موفق عمل کنند؛ جامعه‌ای که آمار کهنسال رها شده در آن زیاد است سلامت اجتماعی ندارد.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: شورای عالی انقلاب فرهنگی بسیاری از سندهای علمی را تصویب کرده و نقش کلیدی را در تاسیس برخی دانشگاه‌های کشور داشته است.

او با بیان این که منابع توزیع شده در رازی، امکانات زیادی را برای این موسسه فراهم کرده است، افزود: اگر موسسه رازی گزارش مدونی فراهم کند و مشکلاتی که در صنعت واکسن سازی وجود دارد را شرح بدهد، می‌توانیم از طریق شورای عالی انقلاب فرهنگی در مسیر رفع این مشکلات قدم برداریم.

عاملی گفت: از هیچ کمکی برای صدور مجوز تولید اضطراری واکسن کووپارس دریغ نخواهیم کرد.

انتهای پیام/ د. خ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
اکبر
۱۳:۲۸ ۱۸ مرداد ۱۴۰۰
ای کاش به فکر زیاد کردن سرعت تزریق واکسن باشن
Iran (Islamic Republic of)
کریم
۱۳:۲۷ ۱۸ مرداد ۱۴۰۰
ای کاش یه خط تولید سرم هم میزدن که کشور تو این اوضاع حساس با کمبود سرم مواجه نشه