مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان گرمه گفت: فقط حدود ۶۰ درصد از مردم گرمه، دستورالعمل های بهداشتی و زدن ماسک را رعایت می‌کنند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ، جلیل فخرانی مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان گرمه گفت: از ابتدای مردادماه تاکنون ۵۰ درصد تست‌های کرونا گرفته شده در این شهرستان، مثبت بوده است.


بیشتر بخوانید


فخرانی با اشاره به وضعیت قرمز شهرستان گرمه بیان کرد: متاسفانه رعایت دستورالعمل های بهداشتی از سوی مردم کاهش یافته و کمتر از ۶۰ درصد از افراد، پروتکل‌های بهداشتی و زدن ماسک را رعایت می‌کنند.

او با بیان این که در شهرستان گرمه روزانه ۳۵ تست کرونا از بیماران گرفته می‌شود، گفت: با نارنجی شدن وضعیت این شهرستان، به منظور کاهش مبتلایان و مرگ و میر از فعالیت تالار‌ها جلوگیری شد، ولی متاسفانه شاهد برگزاری مراسمات در منازل بودیم.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان گرمه  افزود: در این خصوص پیگیری‌ها و مکاتبات لازم صورت گرفت، ولی همچنان مراسمات بدون رعایت دستورالعمل های بهداشتی در منازل برگزار می‌شد.

او با اشاره به روند واکسیناسیون در این شهرستان بیان کرد: براساس گروه‌های سنی اعلام شده از سوی وزارت بهداشت، واکسیناسیون در حال انجام است و حدود ۲۱ درصد افراد بالای ۵۵ سال هر دو دوز واکسن را دریافت کرده اند.

فخرانی عنوان کرد: حدود ۷۰ درصد از افراد بالای ۵۵ سال و حدود ۷۰ درصد فرهنگیان نوبت اول واکسن را دریافت کرده اند.

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.