مدیرکل انتقال خون همدان گفت: ویروس کرونا نمی‌تواند از طریق اهدای خون منتقل شود، بنابراین بررسی خون‌های اهدایی از نظر ویروس کرونا ضروری نیست.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، افشین محمدی، مدیر کل انتقال خون همدان گفت: ویروس کرونا از طریق خون و فرآورده‌های خونی قابل انتقال نبوده و مردم نیز باید بدانند در مجموعه انتقال خون سلامت فرد اهدا کننده و فرد گیرنده در اولویت قرار دارد.

او بیان کرد: در صورتی‌که فردی بری اهدای خون مراجعه کند و کوچکترین علامت سرماخوردگی را داشته باشد، به هیچ‌وجه از وی خون گرفته نمی‌شود و به صورت موقت از اهدای خون معاف می‌شود، بنابراین سلامت فرد اهدا کننده بسیار حائز اهمیت بوده تا با اهدای خون دچار مشکل نشود.

محمدی ادامه داد: حتی اگر فرد اهدا کننده در شب قبل از اهدا به خوبی نخوابیده باشد، به وی توصیه می‌شود، اهدا خون را به مدت ۲۴ ساعت آینده موکول کند.

مدیرکل انتقال خون همدان یادآور شد: در حال حاضر هیچ مشکلی در خصوص کمبود خون و فرآورده‌های خونی در استان نداریم به گونه‌ای که از ابتدای سال جاری تاکنون به سیستان و بلوچستان، تهران و گیلان ارسال شده است.

او ادامه داد: در سال گذشته پنج هزار و ۷۰ واحد خون به استان‌های نیازمند اهدای خون از جمله تهران، خوزستان، گیلان، سیستان و بلوچستان و هرمزگان ارسال شد.

محمدی با بیان اینکه مجموعه سازمان انتقال خون به دنبال افزایش اهدا کنندگان، به ویژه اهدا کنندگان مستمر است، گفت: امیدواریم با روند افزایشی اهدا خون همراه باشیم چرا که یک فرد با اهدا یک واحد خون می‌تواند زندگی یک فرد را نجات دهد و این امر انسان دوستانه برای افراد اهدا کننده غیر قابل وصف است.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.