هیئتی از مقامات عالی رتبه امنیتی رژیم صهیونیستی با هدف بررسی آتش‌بس در غزه و جلوگیری از مشارکت مقاومت فلسطین در تنش تل آویو با لبنان وارد مصر شد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از العربی الجدید، هیئتی از مقامات عالی رتبه امنیتی رژیم صهیونیستی به منظور تکمیل مذاکرات مربوط به آتش بس میان این رژیم و گروه‌های فلسطینی در نوار غزه و همچنین جلوگیری از مشارکت این گروه‌ها در تشدید تنش میان جنبش حزب الله لبنان و تل آویو وارد قاهره شدند.

برخی منابع مصری اعلام کردند: این هیئت عالی رتبه صبح امروز با یک فروند هواپیمای اختصاصی به منظور تکمیل مذاکرات در خصوص موضوعات مربوط به میانجیگری مصر بین رژیم صهیونیستی و گروه‌های فلسطینی در نوار غزه وارد قاهره شد.

به گفته این منابع، ریاست این هیئت را «ایال هولاتا» مشاور امنیت داخلی کابینه رژیم صهیونیستی بر عهده دارد و مئیر بن شبات، رئیس سابق شورای امنیت داخلی این رژیم نیز جزو این هیئت است. هدف از این سفر، تکمیل مذاکرات مربوط به آتش بس میان اسرائیل و گروه‌های فلسطینی در ماه مه گذشته است.

به گفته این منابع، این هیئت در بدو ورود به قاهره، با عباس کامل، رئیس سازمان اطلاعات مصر به همراه برخی دیگر از مقامات این کشور دیدار کرد.

این منابع افزودند: سفر هیئت صهیونیستی در زمانی صورت گرفته است که تنش در مرز‌های شمالی فلسطین اشغالی پس از حملات توپخانه‌ای حزب الله به برخی شهرک‌های صهیونیست نشین و همچنین حملات جنگنده‌های اسرائیلی به اهدافی در اراضی لبنان افزایش یافته است.

به گفته این منابع، سفر این هیئت چند ساعت به طول انجامید و مقامات صهیونیستی در آن خواستار اعمال فشار مصر بر گروه‌های فلسطینی به منظور حفظ آتش بس و مشارکت نکردن آن‌ها در هر گونه عملیات خصمانه علیه شهرک‌های صهیونیست نشین با هماهنگی حزب الله شدند.

منابع مصری افزودند: نگرانی گسترده‌ای در بخش‌های امنیتی و نظامی اسرائیل از ایجاد جنگ جدیدی در چند جبهه وجود دارد و این درحالی است که گروه‌های فلسطینی با اعمال فشار بر مصر خواستار تسریع در ارائه تسهیلات به نوار غزه و همچنین وارد کردن مواد و کالا‌هایی هستند که نوار غزه به آن‌ها نیاز دارد، اما تل آویو در صدد ربط دادن این مسئله به موضوع نظامیان اسرائیلی اسیر شده به دست حماس است.

این هیئت امنیتی همچنین از مصر خواسته است جنبش حماس را به توقف ارسال بالن‌های آتش زا به سوی شهرک‌های صهیونیستی وادار کند.

العربی الجدید به نقل از این منابع مدعی شد: صهیونیست‌ها نگرانند ایران همپیمانان خود را به یک جنگ فرسایشی با هدف نابودی توانمندی‌های تل آویو و جلوگیری از حمله آن به اهداف ایرانی سوق دهد. حزب الله مایل به جنگ با اسرائیل با حمایت گروه‌های فلسطینی است لذا تل آویو در صدد دور کردن گروه‌های فلسطینی در نوار غزه از این مسئله است.

پس از اینکه جنگنده‌های رژیم صهیونیستی پنجشنبه شب به جنوب لبنان حمله کردند، مقاومت اسلامی لبنان نیز پیش از ظهر جمعه مزارع شبعا در اراضی اشغالی را هدف حملات موشکی خود قرار داد و آن را پاسخ به تجاوزگری این رژیم و تثبیت معادله بازدارندگی خواند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار