مردانی گفت: روزانه ۵ هزار دوز واکسن فقط در شرق اهواز تزریق می‌شود و قطعا اگر واکسیناسیون نبود، میزان مرگ و میر هم بالاتر می‌رفت.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، امراله مردانی رییس مرکز بهداشت شرق اهواز گفت: روزانه به طور میانگین یک هزار و ۸۰۰ بیمار به مراکز منتخب ما در سطح شهر اهواز مراجعه می‌کنند و این رقم در حال افزایش است که نگران کننده است.

او افزود: تزریق واکسن از ابتلا به نوع شدید بیماری جلوگیری کرده و تا ۹۹ درصد از بروز مرگ پیشگیری می‌کند و قطعا اگر واکسیناسیون نبود، میزان مرگ و میر هم بالاتر می‌رفت.

مردانی بیان کرد: سوش دلتا از قدرت سرایت بالاتری نسبت به نوع‌های قبلی برخوردار بوده و تمایل به رده‌های سنی پایین‌تر دارد در حالی که در ویروس‌های قبلی گروه‌های سنی بالا درگیر می‌شدند.

این مقام مسئول در پاسخ به این پرسش که تزریق واکسن نوع آسترازنکا برای بانوان ممنوعیت سنی دارد افزود: این واکسن هیچ ممنوعیت سنی برای واجدان شرایط از جمله بانوان نداشته و اینکه گفته می‌شود برای خانم‌های زیر ۵۰ سال ممنوع است، شایعه بوده و وزارت بهداشت این موضوع را تکذیب کرد.

رییس مرکز بهداشت شرق اهواز گفت: در حال حاضر میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی در شرق اهواز ۵۰ تا ۶۰ درصد است که مطلوب نیست و باید به ۹۵ درصد برسد.

اخیرا با ورود وسیع محموله‌های واکسن کرونا روند مایه کوبی علیه ویروس کرونا افزایش چشمگیری داشته و به شکل گسترده‌ای در حال انجام است.

انتهای پیام/ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.