کاکاوند:

میزان هدر رفت آب در کرمانشاه حدود ۳۸ درصد است

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کرمانشاه، فرسودگی خطوط انتقال را یکی از دلایل عمده قطعی آب در شهر کرمانشاه دانست و گفت : میزان هدر رفت آب در کرمانشاه حدود ۳۸ درصد است که رقم بالایی محسوب می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، علیرضا کاکاوند مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کرمانشاه با بیان اینکه میانگین هدر رفت آب در کشور ۲۸ درصد است، گفت : این میزان در استان کرمانشاه ۱۰ درصد بیشتر از میانگین کشوری است و یکی از دلایل اصلی بالا بودن هدر رفت آب در استان فرسودگی شبکه است.

او با اشاره به افت فشار و قطعی آب در چند شهرک شهر کرمانشاه در هفته‌های گذشته، گفت : شرکت آبفا از طریق تانکر آب مورد نیاز ساکنان این شهرک‌ها را تامین کرد که بعد از بررسی متوجه شکستگی خطوط لوله آب می‌شدیم و تا مرتفع شدن آن مناطق آب نداشتند.

کاکاوند با بیان اینکه توسعه زیرساخت‌ها به ویژه خطوط انتقال آب و تامین شهری متناسب با توسعه کلان شهر کرمانشاه دیده نشده است، افزود: در چند مورد شهرک ساخته شده و یا مسکن مهر و چند پروژه مجتمع مسکونی احداث کردند، اما اصلا فکری برای توسعه خطوط انتقال آب و تامین آب نشده است و این باعث فشار مضاعف به دیگر قسمت‌ها شده که جوابگو نیست.

او یکی از عوامل کم آبی شهر کرمانشاه را آبیاری باغات حاشیه شهر دانست و افزود: شرکت آبفا برای مقابله با آن‌ها تاکنون ۳۵۰ پرونده را برای برخورد به دستگاه قضایی معرفی کرده و در مرحله بعد برخورد با خانوار‌هایی که پمپ بدون مخزن در خانه برای مقابله با افت فشار نصب کردند در دستور کار قرار می‌گیرد.

این مقام مسئول با اشاره به آب شرب برخی از شهری استان در پارسال گفت: مشکل آب اکثر شهر‌های استان از جمله جوانرود و پاوه حل شده و در سایر شهرستان‌ها خوشبختانه مشکل آنچنانی نداریم .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.