مدیر صندوق کارآفرینی امید خراسان رضوی گفت: به دلیل نظارتی که در قبل، حین و بعد از پرداخت تسهیلات به وسیله صندوق انجام می‌شود توانسته ایم توفیقات خوبی در زمینه تسهیلات روستایی به دست آوریم.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، امین خوش قامت مدیر عامل صندوق کارآفرینی امید خراسان رضوی با بیان اینکه در طرح روستای بدون بیکار نظام برنامه ریزی پایین به بالا وجود دارد گفت: شورای و دهیار و نهایتا مردم روستا ظرفیت‌های رقابتی در روستا را معرفی می‌کنند تا با احصای این ظرفیت‌ها در جهت مهاجرت معکوس به روستا‌ها اقدام شود. 

او افزود: در طرح روستای بدون بیکار تا کنون ۴۵ فقره پرداخت تسهیلات به ارزش یک میلیارد تومان صورت گرفته است. در پرداخت تسهیلات، ۱۰ درصد تسهیلات به روستا‌های مرزی و بقیه به روستا‌های غیرمرزی پرداخت شده است و همچنین ۷۶ درصد تسهیلات ایجادی و ۲۶ درصد توسعه‌ای بوده است. ۵۷ درصد دریافت کنندگان تسهیلات ۱۸ تا ۳۵ سال دارند، ۲۱ درصد نیز بین ۳۶ تا ۵۰ سال و بقیه بیش از ۵۰ سال دارند.

مدیر عامل صندوق کارآفرینی امید خراسان رضوی ادامه داد: در طرح هر روستا یک محصول که برای اولین بار در کشور اجرا شد؛ ۴۶۲ فقره پرداخت تسهیلات به ارزش حدود ۱۲ میلیارد صورت گرفت که فضای اشتغال زایی ۳۵۰ نفر را به طور مستقیم در روستا‌های خراسان رضوی ایجاد کرده و در قالب این طرح ابریشم کشی، قالیبافی، پرورش شترمرغ، زنبورداری و فرآورده‌های عسل، گلیم بافی، پوشاک و فرت بافی از جمله مواردی است که مورد حمایت واقع شده است.

خوش قامت بیان کرد: در حوزه صندوق‌های خرد محلی ۳۷۴ صندوق با ۱۰ هزار عضو تشکیل شده است که تاکنون ۲۸۸ صندوق از تسهیلات بهره‌مند شده‌اند.


بیشتر بخوانید


او با بیان اینکه صندوق کارآفرینی امید از موفق‌ترین صندوق‌ها در ارائه تسهیلات برای اشتغال و مهاجرت معکوس روستایی است تصریح کرد: به دلیل نظارتی که در قبل، حین و بعد از پرداخت تسهیلات به وسیله صندوق انجام می‌شود توانسته ایم توفیقات خوبی در زمینه تسهیلات روستایی به دست آوریم.

مدیر عامل صندوق کارآفرینی امید خراسان رضوی تأکید کرد: این صندوق در سه سال اخیر ۲ هزار و ۷۴۶ فقره تسهیلات به مبلغ ۱۵۰ میلیارد تومان به چهار هزار و ۳۹۲ نفر پرداخت کرده است.

 

انتهای پیام//ع. م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار