رییس سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: با توجه به نیاز آبی کم درخت انگور توصیه ما به کشاورزان توسعه کشت باغات انگور است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از خرم آباد،  اسفندیار حسنی مقدم،رییس سازمان جهاد کشاورزی لرستان با اشاره به سطح زیر کشت باغات انگور در لرستان، عنوان کرد: ۳۷۰۰ هکتار سطح زیر کشت باغات انگور است که ۳۳۰۰ هکتار آن بارور و مابقی نهال است.

وی افزود: ۳۶ هزار تن انواع ارقام از جمله عسگری و یاقوتی از باغات انگور استان برداشت می‌شود.

رییس سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: با توجه به اینکه انگور تحمل بیشتری نسبت به کم آبی و خشکسالی دارد، از طرفی انگور به صورت دیم نیز کشت می‌شود.

حسنی مقدم با اشاره به اینکه ۱۲۰ هکتار باغ انگور به صورت دیم در استان کشت می‌شود، افزود: توصیه ما به کشاورزان مبادرت به کشت درخت انگور است، زیرا علاوه بر نیاز آبی کم و مصرف تازه خوری می‌توان با فرآوری و تولید کشمش و شیره ارزش افزوده قابل توجهی را به دست آورد.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به اینکه ظرفیت سردخانه و فضای انباری محصولات باغی استان حدود ۲۵ هزار تن است، عنوان کرد: این میزان سردخانه با توجه به میزان تولیدات استان کم است، در حال حاضر مجوز صد هزار تن سردخانه صادر شده و درصورت ورود سرمایه‌گذاران همکاری لازم برای معرفی به بانک‌ها را خواهیم داشت.

حسنی مقدم بیان کرد: در خصوص محصول انگور با توجه به اینکه کشور ما سومین تولید کننده کشمش در جهان هستیم با فرآوری آن می‌توان علاوه بر افزایش طول مدت نگهداری آن را به بازار‌های هدف و صادراتی برسانیم.

رییس سازمان جهاد کشاورزی لرستان افزود: با فرآوری محصولات باغی از جمله انگور درآمد و ارزش افزوده قابل توجهی سهم باغداران می‌شود.

منبع: فارس

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.