رییس دانشگاه علوم‌پزشکی شهرکرد از وضعیت بسیار نامطلوب، هشدار آمیز و بحرانی شیوع بیماری منحوس کرونا در استان چهارمحال و بختیاری خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، مجید شیرانی رییس دانشگاه علوم‌پزشکی شهرکرد اظهار داشت: هم اکنون ظرفیت تخت‌های بیمارستانی کاملا تکمیل شده است و به لحاظ ورود بیماران کرونایی در بخش‌های سرپایی و بستری مراکز درمانی استان همچنان روند افزایشی ادامه دارد.

او افزود: در حال حاضر امکانات، تجهیزات و نیرو‌های انسانی برای بیماران کافی نیست و پیش بینی می‌شود روز‌های بدتری را در پیش داشته باشیم.


بیشتر بخوانید


شیرانی با اشاره به وجود محدودیت در انجام تست افراد مشکوک به کرونا گفت: همچنان تعداد افراد مراجعه کننده با علایم مشکوک به کووید١٩ برای تست در مرکز درمانی روند صعودی و افزایشی است.

او افزود: هرچند بار‌ها هشدار داده شده که این پیک بیماری بسیار خطرناک‌تر از پیک‌های قبلی است، اما اراده محکم در برقراری ممنوعیت و محکومیت از طرف مردم و مسئولین وجود ندارد و کنترل بحران کنونی نیازمند اراده دسته جمعی و همگانی است.

شیرانی افزود: هم اینک کشور و استان در شرایط بحرانی به سر می‌برد چرا که از طرف مردم رعایت پروتکل‌های بهداشتی کمرنگ شده است و خطر تجمع همچنان به عنوان مهمترین تهدید سلامتی وجود دارد.

او خاطرنشان کرد: بی احتیاطی و عدم جدیت در اعمال محدودیت‌ها و ممنوعیت‌ها شرایط کنونی و سلامت جامعه را تحت تاثیر قرار داده است.

شیرانی ادامه داد: درمانگاه‌ها و بیمارستان‌ها ظرفیت محدودی دارند و در صورت سرریز شدن این ظرفیت، فاجعه‌ای جبران ناپذیر رخ خواهد داد.

انتهای پیام/خ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار