فرماندار شهرستان سرپل ذهاب گفت : آغاز موج کرونا دلتا سبب افزایش مرگ و میر در جوانان شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، نورالدین فرزادی پور فرماندار شهرستان سرپل ذهاب گفت : عبور از وضعیت کرونایی جز در سایه تعامل و اتحاد و تبعیت از مصوبات ستاد مقابله با کرونا به ویژه پوشیدن ماسک میسر نمی‌شود.

او گفت : مردم برای صیانت از سلامت خود باید دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت کنند تا شیوع ویروس کرونا کنترل شود.

فرماندار شهرستان سرپل ذهاب افزود: آغاز موج کرونا دلتا سبب افزایش مرگ و میر شده و این افزایش ناشی از کرونا در بین جوانان نگران کننده است، این موضوع بیانگر عدم رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و استفاده از ماسک توسط جوانان است.

فرزادی‌پور ادامه داد: استفاده از ماسک توسط تمامی مردم باید به فرهنگ عمومی تبدیل شده و توصیه به این امر باید به گفتمان بخش عظیمی از جامعه تبدیل شود، به طوری که استفاده از ماسک به عنوان امر به معروف در جامعه پذیرفته شود.

او افزود: با توجه به رعایت نشدن دستورالعمل‌های بهداشتی توسط برخی اصناف باید نظارت‌ها توسط بازرسان سازمان صمت و ادارات مربوطه به صورت مستمر در قالب چند تیم در بازار سرپل ذهاب تشدید شود.

روزانه ۱۰ تن مرغ از مرغداری‌های هرسین توزیع می شود

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان هرسین گفت: برای تنظیم بازار استان کرمانشاه روزانه ۱۰ تن مرغ از مرغداری‌های این شهرستان عرضه می‌شود.

علیرضا یاری‌پور افزود: طی ۲ ماه اخیر ۱۸ واحد از مرغداری‌های شهرستان هرسین اقدام به جوجه‌ریزی کردند.

او افزود: مقدار جوجه‌ریزی ۲ ماه اخیر مرغداری‌های شهرستان هرسین ۴۲۳ هزار قطعه بوده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان هرسین با اشاره به توزیع نهاده‌های دامی، ادامه داد: نهاده‌های مورد نیاز مرغداری‌های این شهرستان با نرخ دولتی تأمین و در اختیارشان قرار گرفته است.

 یاری‌پور گفت: پس از طی دوره رشد ۴۵ روزه به طور متوسط روزانه ۱۰ تن مرغ تولیدی از مرغداری‌های شهرستان هرسین با نرخ مصوب دولتی برای تنظیم بازار به کشتارگاه‌های استان کرمانشاه ارسال می‌شود.

او افزود: ۲۳ مرغداری در شهرستان هرسین فعال بوده و سالیانه بیش از ۶ هزار و ۲۰۰ تن مرغ در این شهرستان تولید و به بازار مصرف عرضه می‌شود.

نشت یابی شبکه انتقال از هدر رفت آب هرسین

با نشت یابی شبکه انتقال از هدر رفت ۱۲ لیتر بر ثانیه آب در شهرستان هرسین جلوگیری شد.

مدیر امور آب و فاضلاب شهرستان هرسین گفت: با توجه به کاهش نزولات آسمانی در سال ۹۹ منابع تامین آب شهرستان هرسین کاهش چشمگیری داشته به طوری که در سراب و چشمه‌ها حدود ۵۰ درصد و در چاه‌ها ۴ درصد افت آبدهی را به همراه داشته است.

عزیزی افزود: با توجه به بحث پیش بینی خشکسالی که برای سال ۱۴۰۰ داشتیم، یک سری اقدامات جهت عبور از تنش آبی در شهرستان هرسین انجام شد که از جمله این اقدامات اورهال کردن و ارتقاء ایستگاه پمپاژ سراب شهر هرسین است.

او با اشاره به نشت یابی‌های صورت گرفته در شهرستان ادامه داد: با انجام این نشت یابی‌ها از حدود ۱۲ لیتر بر ثانیه هدر رفت آب جلوگیری شد.

عزیزی گفت: خوشبختانه با وجود قطعی برق در ایستگاه پمپاژ هیچ قطعی آبی در شهرستان رخ نداده و موارد قطعی آب موجود نیز به سبب برطرف کردن حوادث و اتفاقات در شبکه توزیع است.

مدیر امور آبفا شهرستان هرسین افزود: از شهروندان تقاضا داریم با مدیریت بهینه مصرف ما را همراهی کنند تا بتوانیم آب سالم، بهداشتی و پایدار را به دست مشترکان برسانیم.

پرداخت ۱۴۳ میلیارد ریال تسهیلات اشتغالزایی به مددجویان

مدیر کمیته امداد امام (ره) شهرستان روانسر گفت: برای امسال پرداخت ۱۴۳ میلیارد ریال تسهیلات اشتغالزایی به مددجویان این نهاد مصوب شده که تلاش داریم تا پایان سال این تسهیلات را جذب و پرداخت کنیم.

عزیزمراد ویسی افزود: از ابتدای امسال تاکنون ۱۰۰ پرونده دریافت تسهیلات به میزان ۵۰ میلیارد ریال در بانک‌های عامل این شهرستان تشکیل شده که ۳۰ فقره تسهیلات اشتغالزایی به میزان ۱۵ میلیارد ریال پرداخت شده است.

او ادامه داد: ۵۰ میلیارد ریال تسهیلات دیگر برای پرداخت به ۱۰۰ مددجوی متقاضی اشتغال تا پایان مردادماه امسال به شهرستان ابلاغ می‌شود.

مدیر کمیته امداد امام (ره) شهرستان روانسر گفت: ایجاد اشتغال برای مددجویان این نهاد بسیار مهم است چرا که با فراهم کردن زمینه خودکفایی آنها، می‌توان از بروز آسیب‌های اجتماعی جلوگیری کرد.

ویسی افزود: در پارسال ۶۵ میلیارد ریال تسهیلات امدادی و اشتغالزایی به مددجویان کمیته امداد روانسر پرداخت شده است.

ایجاد اشتغال راهی برای توانمندسازی مددجویان

فرماندار شهرستان روانسر گفت: ایجاد اشتغال راهی برای توانمندسازی مددجویان است و بانک‌ها در این زمینه تسهیل گری کنند.

سعدی مصطفی‌زاده افزود: مددجویان کمیته امداد از اقشار آسیب پذیر جامعه هستند و باید با ایجاد بستر‌های لازم برای اشتغال و توانمندسازی آنها، شرایط را برای خودکفایی این قشر فراهم کنیم.

او ادامه داد: در پرداخت تسهیلات اشتغالزایی به مددجویان باید موانع رفع گردد و پرداخت‌ها در اولویت باشد.

فرماندار روانسر ادامه داد: حمایت عملی از واحد‌های کوچک تولیدی عاملی بسیار مهم در زمینه رفع بیکاری در شهرستان خواهد بود.

مصطفی زاده بر اجرای دقیق مصوبه امهال وام‌ها تاکید کرد و گفت: اینکه تعدادی از بانک‌ها هنوز این مصوبه را انجام نداده اند موجب ناراضایتی شده و باید در اجرای این مصوبه وحدت رویه از سوی بانک‌ها اعمال شود .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.