فریبا آیت‌اللهی گفت: ۷۳ درصد از دارندگان مجوز مشاغل خانگی در یزد بانوان هستند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد،  فریبا آیت‌اللهی مدیرکار آفرینی و اشتغال داره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد گفت: مجوز اعطای تسهیلات مشاغل خانگی پس از تایید اولیه دستگاه‌ها از جمله  میراث فرهنگی صنعت، معدن و تجارت، جهاد کشاورزی و فرهنگ و ارشاد اسلامی استان از سوی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی صادر می‌شود.

او با اشاره به اینکه از سال ۹۰ تاکنون، ۵۳ هزار و ۴۵۴ نفر به سامانه مشاغل خانگی مراجعه و ثبت نام کرده اند، افزود: از این تعداد ۲۳ هزار و ۹۰۸ نفر موفق به دریافت مجوز مشاغل خانگی شده و حدود ۴۵۱ میلیون و۵۲۳ هزار ریال تسهیلات به شش هزار و ۴۰۰ نفر پرداخت شده که فرصت اشتغال برای هفت هزار و ۲۲۰ نفر در استان شده است.

مدیرکارآفرینی و اشتغال داره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تصریح کرد: بررسی‌ها نشان می‌دهد ۵۰ درصد شاغلین خانگی استان یزد در حوزه صنعت، ۱۵درصد در حوزه خدمات و ۳۵درصد در حوزه کشاورزی مشغول به کار هستند.که ۷۳ درصد از دریافت کنندگان مجوز مشاغل خانگی را زنان و ۲۷ درصد را مردان تشکیل می‌دهند.

او اضافه کرد: به لحاظ سنی، ۴۲ درصد از کل دارندگان مجوز مشاغل خانگی بین ۲۰ تا ۴۰ و ۴۶درصد آنان بین ۴۰ تا۶۰ و ۱۱ درصد آنان نیز بالای ۶۰ سال سن دارند.

آیت اللهی خاطرنشان کرد: در مشاغل خانگی تفکیک جنسیتی وجود ندارد و زنان و مردان می‌توانند با توجه به مهارت خود در خانه، نه تنها برای خود بلکه برای سایر اعضای خانواده شغل ایجاد کنند.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.