همزمان با آغاز ماه محرم شامگاه دوشنبه پرچم عزای سیدالشهدا (ع) در شهر همدان به اهتزاز درآمد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، همزمان با آغاز ماه محرم پرچم عزای حضرت سیدالشهدا (ع) مزین به نام اباعبدالله الحسین (ع) شامگاه دوشنبه با حضور مردم و جمعی از مسئولان همدان در میدان پژوهش این شهر به اهتزاز درآمد.

حجت الاسلام محمد هادی نظیری مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان در این آیین با تسلیت فرا رسیدن ماه محرم و ایام عزاداری سیدالشهدا (ع) با بیان اینکه ایام محرم فرصت ارزشمندی برای گره زدن بیشتر دل ها با امام حسین (ع) و اهل بیت (ع) است اظهار داشت: در این دهه باید ضمن برگزاری برنامه های معرفت افزایی، قرائت مستمر زیارت عاشورا بیش از همیشه مورد توجه قرار گیرد.

او عنوان کرد: ایام عزاداری اباعبدالله الحسین (ع) بهترین فرصت برای آشنایی با معارف الهی و فرهنگ عاشورایی و ترویج آن در بین نسل جوان است.

 مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان خاطرنشان کرد: امام حسین علیه السلام معلم آزادی، عزت و آزادگی است که مسیر واقعی سعادت و کمال را به انسان ها نشان داد.

حجت الاسلام نظیری با بیان اینکه رسول خدا(ص) تعبیر کشتی نجات و چراغ هدایت را برای اباعبدالله الحسین(ع) به کار برده است، عنوان کرد: پیامبر اکرم (ص) مردم را از گمراهی و جهل نجات می‌داد و درباره امام حسین(ع) نیز از تعبیر کشتی نجات و چراغ هدایت استفاده کرده که همان رسالت رسول خدا(ص) است و این مهم نشان می‌دهد مردم با فرهنگ عاشورایی حضرت نجات پیدا می‌کنند.

او یادآور شد: فرهنگ عاشورایی اباعبدالله الحسین(ع) و آرمان‌های حضرت در نهضت عاشورا باید بیش از پیش در جریانات مذهبی ما جای بگیرد و هیات‌های مذهبی بیشتر به معارف امام حسینی(ع) بپردازند.

در این آیین، مداح اهل بیت «فرزاد پیرو» و گروه سرود نورالمهدی به مداحی و نوحه سرایی پرداختند.

منبع: ایرنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار