آیین‌های عزاداری محرم در مازندران با اولویت حفظ سلامت مردم با شرایط خاص برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، حجت‌الاسلام شکریان مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران گفت: طبق آخرین دستورالعمل‌های ارائه شده در محرم امسال برگزاری مراسم عزاداری در فضای باز حداکثر ۲ ساعت باید باشد.

او افزود: عزاداری در فضای بسته با سقف بالای ۶ متر، تهویه مناسب و تأیید کارشناسان مربوطه حداکثر تا ۱ ساعت بلامانع است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران با بیان اینکه مراسم شیرخوارگان حسینی امسال برگزار نمی‌شود، ادامه داد: برگزاری هرگونه برنامه در فضای مسقف با سقف کوتاه و بدون تهویه مناسب ممنوع است.

حجت‌الاسلام شکریان گفت: مراسم تجمعی در روز‌های تاسوعا و عاشورا در خیابان‌ها و امام‌زادگان ممنوع و دسته‌روی عزاداران حسینی در سطح محلات بلامانع است.

او با بیان اینکه هرگونه پذیرایی در مراسم‌های عزاداری ممنوع است، ادامه داد: نذری‌ها باید بصورت برون‌بر و در ظرف‌های دربسته باشد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران افزود: همه تکایا، حسینیه‌ها و مساجد بر روی مردم با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی باز است و عزاداری در این مکان‌ها نیز مطابق دستورالعمل‌های اعلام شده از ستاد کرونا خواهد بود.

شکریان با بیان اینکه ۱۳۰۰ مبلغ به این استان اعزام شدند، گفت: از همه مبلغین درخواست کردیم مردم را به رعایت مسائل بهداشتی دعوت کنند.

انتهای پیام / ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.