نوغانداری ابهر در مسیر توسعه

مدیر جهادکشاورزی ابهر از افزایش۶۰ درصدی نوغانداری در این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان، مولایی مدیر جهادکشاورزی ابهر گفت: امسال هزار اصله درخت توت به صورت رایگان در اختیار جامعه هدف و نوغانداران قرار داده شده و در حال حاضر بیش از ۲۰ نفر در این حرفه مشغول به کار هستند.

او به اقدامات جهادکشاورزی در راستای حمایت از نوغانداران اشاره کرد و افزود: در همین راستا مشاوره رایگان توسط کارشناسان جهادکشاورزی در بخش ترویج و معاونت امور دام در اختیار نوغانداران قرار گرفته و آمار بیانگر آن است که در این شهرستان نوغانداری در مقایسه با پارسال ۶۰ درصد رشد داشته است.

مدیر جهادکشاورزی ابهر ادامه داد: طی چند سال گذشته با توجه به اقتصادی نبودن واردات پیله و ابریشم از خارج کشور تولید داخل جهش خوبی داشته است.

این مسئول درباره چالش‌هایی که در حال حاضر در عرصه نوغان‌داری وجود دارد، گفت: بعضی از کشاورزان درختان توت خود را از دست داده‌اند و در مواردی هم نوغانداران با شیوه اصولی کار نمی‌کنند یا از تلنبار مناسبی برای پرورش کرم ابریشم برخوردار نیستند.

او ادامه داد: درآمد نوغانداری مناسب است اما اگر نوغاندار از دستگاه‌های تبدیلی برخوردار باشد و بتواند مرحله تبدیل پیله به نخ را انجام دهد، از درآمد بیشتری بهره‌مند خواهد شد.

 

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.