رئیس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری گفت: مراکز تجمیعی واکسیناسیون کرونا در استان به ۱۴ مرکز افزایش یافته است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، سید راشد جزایری رئیس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: از آغاز فرایند واکسیناسیون کرونا در استان تاکنون ۱۹.۵ درصد جمعیت هدف این استان علیه ویروس کرونا واکسینه شده است.

او افزود: از ابتدای آغاز طرح واکسیناسیون کرونا تاکنون در چهارمحال و بختیاری، ۱۶۹ هزار و ۴۱۹ دوز واکسن کرونا به گروه‌های هدف در استان تزریق شده است.


بیشتر بخوانید


جزایری اضافه کرد: واکسیناسیون گروه سنی بالای ۷۰ سال در استان بیش از ۸۰ درصد محقق شده است و ۷۴.۲ درصد گروه سنی ۶۵ تا ۶۹ سال و ۷۳.۲ درصد گروه سنی ۶۰ تا ۶۴ سال استان تاکنون علیه کرونا واکسینه شده‌اند.

او گفت: همچنین ۵۳.۹ درصد جمعیت گروه سنی ۵۵ تا ۵۹ سال در برابر کرونا واکسینه شده و همچنان واکسیناسیون این گروه سنی در حال انجام است.

جزایری بیان کرد: علاوه‌بر گروه‌های سنی، واکسیناسیون ۱۳ گروه پرخطر نیز در حال انجام است و برای خبرنگاران نیز همچنان فرصت دریافت واکسن وجود دارد.

او افزود: مراکز تجمیعی واکسیناسیون کرونا در استان به ۱۴ مرکز افزایش یافته است و تزریق واکسن به گروه‌های هدف در این مراکز بدون ازدحام و به صورت منظم در حال انجام است.

جزایری اضافه کرد: جمعیت هدف واکسیناسیون کرونا در چهارمحال و بختیاری ۶۸۸ هزار و ۷۲۴ نفر اعلام شده است.

او اظهار داشت: از مجموع ۱۹.۵ درصد جمعیت واکسینه شده در استان ۵۱.۴ درصد زنان و ۴۸.۶ درصد مردان هستند.

جزایری ادامه داد: سینوفارم، اسپوتینک، بهارات، کووبرکت و آسترازینکا به ترتیب بیشترین واکسن‌های تزریقی در استان بوده است.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار