سرپرست انتقال خون خراسان رضوی گفت: طرح نذر خون حسینی با شعار" اهدای خون تو تداوم تپش قلب جهان" از ابتدای ماه محرم در پایگاه‌های اهدای خون خراسان رضوی اجرا می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، حمیدرضا اسلامی سرپرست انتقال خون خراسان رضوی گفت: طرح نذر خون حسینی با شعار اهدای خون تو تداوم تپش قلب جهان، از اول ماه محرم در پایگاه‌های اهدای خون خراسان رضوی آغاز شده و تا آخرماه صفر، سالروز شهادت امام رضا (ع) ادامه می‌یابد.


او افزود: در روز‌های تاسوعا و عاشورای حسینی ۸ پایگاه در استان به اهداکنندگان خون خدمات‌رسانی کردند که شامل دوپایگاه، تیم سیار مستقر در مرکز رفاهی دانشگاه واقع در روبروی خیابان کفایی خیابان دانشگاه (پذیرش آقایان و بانوان) و پایگاه ثامن واقع در جوار حرم مطهر رضوی پارکینگ شماره چهار (پذیرش فقط آقایان) و ۵ پایگاه در شهرستان‌های تربت حیدریه، گناباد، نیشابور، سبزوار و قوچان بود.


سرپرست انتقال خون خراسان رضوی با بیان اینکه سامانه‌ای جهت نوبت‌دهی به اهداکنندگان خون آماده شده است، ادامه داد:از مردم درخواست داریم که مشارکت در این امر خیر و خداپسندانه را تنها به روز خاص معطوف نکنند، در صورتی که نیاز به خون همیشگی و مداوم است.


اسلامی بیان کرد: نیاز به خون همیشگی بوده و هر واحد خون اهدایی می‌تواند جان سه نفر را نجات دهد و از هر سه نفر نیز یک نفر در طول زندگی خود به خون و فراورده‌های خونی نیاز پیدا می‌کند.


او با اشاره به آمار اهداکنندگان مستمر خون، تصریح کرد: حدودا ۵۵ درصد از اهداکنندگان در مشهد و حدود ۵۶ درصد از اهداکنندگان استانی اهداکنندگان مستمر می‌باشند.


سرپرست انتقال خون خراسان رضوی تاکید کرد: هر فراورده خونی زمان نگهداری و مصرف محدود و مشخصی دارد و بیمارانی نظیر مبتلایان به تالاسمی و هموفیلی برای ادامه حیات و زندگی خود نیازمند دریافت مداوم خون و فراورده‌های آن هستند و اگر هر نفر در هرسال حداقل ۲ نوبت خون خود را اهدا کند، منابع قابل اطمینانی از خون و فراورده‌های خونی را می‌توان برای بیماران نیازمند تأمین کرد.


انتهای پیام//ف. غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار