با افزایش دما دوباره شاهد قطع برق و اعمال خاموشی‌های مجدد در استان مرکزی هستیم.

به گزارش  خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، با افزایش دما در هفته جاری چند روزیست دوباره شاهد قطع برق و اعمال خاموشی‌های مجدد در بخش عمومی و خانگی در استان مرکزی هستیم.

شیرازی مدیر امور دیسپاچینگ شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی در این خصوص گفت: با توجه به افزایش مجدد چند درجه‌ای دما در این هفته متاسفانه میزان مصرف برق بطور چشمگیری افزایش پیدا کرد به طوری مصرف در حد چند هزار مگاوات بیشتر شده است.

شیرازی با اشاره به اینکه میزان مصرف علیرغم همکاری‌های خوبی که صنایع استان با ما داشتند کفایت کاهش و مدیریت بار نداشت که ناگزیر شدیم بخشی از خاموشی‌ها را به مشترکین عمومی بدهیم.

او اضافه کرد: به دلیل اینکه بخشی از تولید نیروگاه‌های برق آبی به واسطه کمبود میزان ذخایر آبی کم کار شده اند این قضیه تا زمانی که شرایط دمایی داشته باشیم شرایط را تشدید کرده است.

مدیر امور دیسپاچینگ شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی ادامه داد: مدیریت مصرف مشترکین عمومی و خانگی می‌تواند در این رابطه بسیار موثر و کمک کننده باشد تا میزان خاموشی‌ها را به حداقل برسانیم.

او ادامه داد: تلاش بنده و همکاران این است که با برنامه پیش بینی شده تا جایی که شرایط بار شبکه اجازه بدهد خاموشی‌ها را بر اساس برنامه منظم و اعلام شده در مبادی اطلاع رسانی که از طریق شرکت توزیع برق استان اعلام شود.

شیرازی تصریح کرد: خاموشی‌ها را از طریق سایت شرکت توزیع، نرم افزار و اپلیکیشن برق من و سایر مبادی اطلاع رسانی به اطلاع مصرف کنندگان و مشترکان می‌رسانیم.

او از مشترکین مصارف عمومی و خانگی خواست که حداقل مصرف ممکن را در شرایط اوج بار داشته باشند تا خاموشی‌ها به حداقل ممکن برسد و بتوانیم با ایجاد توازن شرایط سخت با کمترین خاموشی، بار مدیریت کنیم.

شیرازی اظهار داشت: تا زمانی که شرایط تراز تولید و مصرف با هم هماهنگ نشود این وضعیت را داریم و قاعدتاً شرایط دمایی خیلی موثر است تا زمانی که شرایط دما متعادل نشود و همکاری مشترکین درسطح حداقلی داشته باشیم همین وضعیت را خواهیم داشت.

او تصریح کرد: روند مصرف مشترکین مشخص می‌کند که چه زمانی از خاموشی‌ها خارج شویم و زمانیکه بتوانیم شرایط تراز تولید و مصرف را هماهنگ کنیم می‌توانیم از این محدودیت عبور کنیم و دیگر نیازی به به مدیریت بار نداریم.

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.