مدیرکل میراث فرهنگی لرستان با اشاره به خسارت ۵۳۷ میلیارد تومانی کرونا به گردشگری استان گفت: به دلیل عدم همکاری بانک‌ها، بیش از ۹۰ درصد واحد‌ها موفق به اخذ تسهیلات نشدند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از خرم آباد، سید امین قاسمی،مدیرکل میراث فرهنگی لرستان اظهار داشت: بر اساس آخرین آمار صورت گرفته، پس از شیوع ویروس کرونا حوزه گردشگری لرستان بالغ بر ۵۳۷ میلیارد تومان خسارت دیده است.

وی تصریح کرد: برای کاهش خسارات ناشی از کرونا کار‌های زیادی در بخش گردشگری انجام شده است و از جمله این موارد می‌توان به امهال پرداخت ۲۳ درصد حق بیمه کارفرمایی پرسنل شاغل در واحد‌های گردشگری و صنایع‌دستی استان اشاره کرد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی لرستان در خصوص اهم اقدامات حوزه مالیات عنوان کرد: امهال مالیات اعم از مالیات بر درآمد و مالیات بر ارزش افزوده در چند نوبت و امهال بازپرداخت تسهیلات بانکی در چند نوبت و آخرین بار تا پایان شهریور ۱۴۰۰ از جمله این اقدامات بوده است.

قاسمی تصریح کرد: در برخی واحد‌های گردشگری به علت تعویق پرداخت قبوض حامل‌های انرژی (آب، برق، گاز) به مدت چند ماه، امکان استفاده از تسهیلات بانکی در دو نوبت حاصل نشده است و متأسفانه به دلیل مشکلات سامانه کارا و عدم همکاری بانک‌ها هنوز بیش از ۹۰ درصد واحد‌ها موفق به اخذ تسهیلات نشده‌اند.

وی عنوان کرد: بدهی و دیون تسهیلات اعطایی نظام بانکی برای مدت شش ماه تا پایان شهریور ۱۴۰۰ نیز امهال می‌شود.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.