فرماندار تربت جام خبر داد؛

ممنوعیت صدور مجوز تردد به مشهد و پذیرایی در ایستگاه‌های صلواتی

مرتضی حمیدی گفت: باتوجه به شرایط وخیم تربت جام، فعالیت مشاغل گروه دو از بیستم مرداد در این شهرستان ممنوع شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، مرتضی حمیدی فرماندار تربت جام گفت: باتوجه به شرایط وخیم تربت جام، فعالیت مشاغل گروه دو از بیستم مرداد در این شهرستان ممنوع شد. مسئولان اتحادیه‌ها باید نسبت به کنترل و مدیریت بازار اقدام کنند و در صورت فعالیت مشاغل گروه دو مسئول اتحادیه به مراجع قضایی معرفی خواهند شد.


او با تاکید بررعایت دستورالعمل های بهداشتی توسط مردم و مسئولان افزود: با توجه به اینکه ورودی‌های مشهد بسته شده است مردم برای دریافت مجوز تردد به فرمانداری مراجعه نکنند که صدور مجور هم ممنوع شده است.


فرماندار تربت جام ادامه داد: مراسم تشییع پیکر اموات هم در آرامستان‌ها با شرکت بستگان درجه یک و جمعیت محدود برگزار شود.


حمیدی بیان کرد: مجالس عزاداری حضرت سیدالشهدا (ع) با شیوه نامه‌های بهداشتی ودر فضای باز با جمعیت محدودبه مدت دوساعت برگزار شود و مسئولان هیات‌ها دقت کنند دستورالعمل ها کاملا در مجالس عزاداری رعایت شود.


او با اشاره به برپایی ایستگاه‌های صلواتی تصریح کرد: ایستگاه‌های صلواتی مجاز به پذیرایی از مردم نیستند و به جای پذیرایی به فعالیت‌های بهداشتی بپردازند.


محمد رحیمیان معاون بهداشتی دانشکده علوم پزشکی تربت جام با هشدار به مردم تاکید کرد: با توجه با افزایش مراجعان کرونایی به بیمارستان سجادیه ظرفیت تخت‌ها کامل شده و تخت خالی نداریم ودر حال حاضر ۷۳ بیمار کرونایی بستری هستند وحال ر۱۳ بیمار وخیم و به دستگاه وصل شدند.


او با اشاره به اینکه آمار فوتی‌ها به سنین زیر سی سال رسیده است، افزود: به دلیل عدم رعایت شیوه نامه های بهداشتی توسط مردم و مدیران شرایط تربت جام بحرانی شده و نیاز است برای قطع زنجیره ویروس کرونا همه همکاری کنند.


معاون بهداشتی دانشکده علوم پزشکی تربت جام ادامه داد: با توجه به سهمیه تست کرونا روزانه ۶۰ مورد در حال حاضر فقط از بیماران بستری در بیمارستان تست کرونا گرفته می‌شود.


رحیمیان بیان کرد: از جمعت ۱۹۰ هزاری تربت جام و صالح آباد تا کنون ۲۸ هزار نفر یعنی ۱۴ درصد جمعیت واکسینه شدند و به دلیل عدم
استقبال از دریافت واکسن تربت جام درجدول کشوری از آخر، اول است.


او با اشاره به اینکه واکسن کرونا به درب منازل در روستا‌ها تزریق می‌شود، تصریح کرد: روستایی در تربت جام داریم که حتی یک نفرهم برای واکسن اقدام نکرده است.


انتهای پیام//س. ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.