مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان گفت: همزمان با فرا رسیدن ماه محرم ویژه برنامه سوگواره بصیرت عاشورایی در ۲۵ امامزاده استان با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی برگزار می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ،  حجت‌الاسلام اسماعیل تدینی مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان گفت: دست اندرکاران و خادمان بقاع متبرکه و اماکن مذهبی استان سمنان در آستانه ماه محرم‌الحرام و همزمان با اجرای طرح «بصیرت عاشورایی»، با اولویت قراردادن سلامت زائران و عزاداران، خود را ملزم به رعایت تمامی شیوه‌نامه‌های اجرایی می‌دانند و اجرای شیوه‌نامه‌های بهداشتی بیش از گذشته مورد توجه قرار دارد.

او افزود: در ویژه برنامه بصیرت عاشورایی امسال ۲۵ امامزاده و مکان مذهبی استان سمنان مجری طرح هستند و در قالب این کار ویژه برنامه‌هایی از قبیل فضاسازی آستان مقدس امامزادگان، تبلیغات محیطی پیرامون اماکن مذهبی، اجرای ویژه برنامه اذن عزا، سیاه‌پوشان صحن و محیط داخلی و خارجی بقعه، راه‌اندازی کاروان عزا، برنامه چهارپایه‌خوانی با تفاهم‌نامه انجام شده با خانه مداحان، برپایی مراسم شیرخوارگان حسینی، برنامه احلی‌من‌العسل، حضور هیات‌های عزاداری در صحن امامزادگان و عزاداری روز تاسوعا و عاشورا از جمله برنامه‌های طرح بصیرت عاشورایی است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان  تاکید کرد: تمام این برنامه‌ها با رعایت کامل شیوه نامه‌های بهداشتی ابلاغی ستاد مقابله با کرونا برگزار می‌شوند.

تدینی بیان کرد: بخش قابل توجهی از فعالیت‌های مراکز افق امامزادگان و بقاع متبرکه در برنامه‌های اجرا شده از زمان شیوع ویروس کرونا به صورت مجازی و با استفاده از ظرفیت شبکه‌های اجتماعی برگزار شد و برنامه ریزی لازم جهت بهره برداری حداکثری از این ظرفیت در این ویژه برنامه نیز انجام شده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان بیان کرد: ویژه برنامه سوگواره بصیرت عاشورایی همه ساله در ماه‌های محرم و صفر و با هدف اجرای امینانه نیات موقوفات منطبق با اقامه عزاداری سرور و سالار شهیدان حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) برگزار می‌شود.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار