برنامه تلویزیونی «مسیر عاشقی» ویژه دهه اول ماه محرم هر شب بصورت زنده از سیمای فارس پخش می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، علیرضا باغبانمنش معاون سیمای شبکه استانی فارس با بیان اینکه برنامه تلویزیونی «مسیر عاشقی» ویژه دهه اول ماه محرم هر شب بصورت زنده از سیمای فارس پخش می‌شود، گفت: این برنامه در ۱۳ شب نخست ماه محرم از حرم مطهر شاهچراغ علیه السلام روی آنتن می‌رود.

او افزود: در برنامه «مسیر عاشقی» با دعوت از اساتید حوزه و دانشگاه و کارشناسان دینی هر شب به یک موضوع از صفات یاران و دشمنان امام حسین علیه السلام در واقعه کربلا پرداخته می‌شود و با بیان مصادیق، ابعاد این واقعه تاریخی و عبرت آموزی از آن برای مخاطبان تبیین می‌شود.

معاون سیمای فارس ادامه داد: حضور فعالان هنری و فرهنگی در برنامه و بیان خاطرات و نمایش آثار آنان شامل عکس، کلیپ، آثار نقاشی و خطاطی و دیگر کار‌های مرتبط با ایام شهادت سالار شهیدان از دیگر بخش‌های این برنامه است.

باغبانمنش افزود: مناجات خوانی توسط مداحان و ذاکران و شاعران اهل بیت علیهم السلام، پخش مراسم‌های عزاداری با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی در نقاط مختلف استان فارس، قصه گویی و روایت این قصه در قالب نقاشی از سوی هنرمندان، بخش‌های دیگر برنامه «مسیر عاشقی» را تشکیل می‌دهد.

معاون سیمای شبکه استانی فارس گفت: در بخش دیگری از این برنامه، با حضور بر مزار بزرگان و علمای دینی شهر شیراز مدفون در حرم مطهر شاهچراغ سخنان و فعالیت‌های آنان برای پاسداشت قیام امام حسین علیه السلام برای مخاطبان بیان می‌شود.

او اضافه کرد: نی نوازی، مرثیه سرایی و معرفی کتاب‌های مطرح با موضوع واقعه کربلا از بخش‌های دیگر برنامه «مسیر عاشقی» است.

معاون سیمای شبکه استانی فارس گفت: این برنامه تا جمعه ۲۲ مرداد از ساعت ۲۲ به مدت یکساعت روی آنتن می‌رود، اما از شنبه ۲۳ مرداد تا شب شام غریبان ساعت ۲۱:۱۵ تا ۲۲:۳۰ بصورت زنده از سیمای فارس پخش می‌شود.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار