نخست وزیر الجزایر با اشاره به افزایش تعداد کشته شدگان آتش سوزی جنگل‌های گفت: تاکنون ۱۷ شهروند غیرنظامی و ۲۵ نظامی در پی این حادثه کشته شده اند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، ایمن بن عبدالرحمن، نخست وزیر الجزایر با اشاره به افزایش تعداد کشته شدگان آتش‌سوزی جنگل‌ها در شمال این کشور گفت: تاکنون ۴۲ نفر از شهروندان در این حادثه کشته شده اند.

وی ادامه داد: این آتش‌سوزی‌ها از عصر دوشنبه آغاز شده است و سبب جان باختن ۱۷ شهروند غیرنظامی و ۲۵ نظامی این کشور در این آتش‌سوزی‌ها شده است.

از سوی دیگر، عبدالمجید تبون، رئیس جمهور الجزایر نیز با انتشار پیامی در صفحه شخصی خود در توییتر نوشت: متاسفانه ۲۵ نفر از افراد ارتش پس از آنکه توانستند بیش از ۱۰۰ نفر از شهروندان را از شعله‌های آتش در کوه‌ها "تیزی وزو" نجات دهند، جان خود را از دست دادند.

طبق اعلام مقامات الجزایری، تا کنون بیش از ۷۰ آتش سوزی در ۱۸ شهر شمالی این کشور رخ داده است.

طی روزهای گذشته ۳۱ آتش سوزی جنگلی در بخش های مختلف الجزایر ثبت شده بود. این در حالی است که وزیر کشور الجزایر امروز از ۵۰ آتش سوزی هم زمان خبر داد و آن را در نتیجه اقدامات جنایتکارانه عنوان کرد و دستور آغاز تحقیقات درباره این حادثه را صادر کرد.

کشور‌های حوزه مدیترانه امسال با موج گرمای شدید مواجه شده اند. این موج شدید گرما باعث آتش‌سوزی‌های گسترده و مخرب و همچنین آلودگی هوا شده است.

ساعاتی پیش،وزیر دفاع الجزایر از جان‌باختن ۱۸ سرباز این کشور و مجروح شدن ۱۳ تن دیگر در جریان آتش‌سوزی در این کشور خبر داد.

بر اساس این گزارش، این مقام الجزایر از کشته شدن ۱۸ سرباز الجزایری در جریان آتش‌سوزی در شرق پایتخت این کشور خبر داد. پیشتر دولت این کشور از جان‌باختن ۶ غیر نظامی در جریان آتش‌سوزی در شهر «تیزی وزو» در شرق الجزایر خبر داده بود.

انتهای پیام/

برچسب ها: الجزایر ، مدیترانه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار